רק בריאות: חייבת אבל לא מסוגלת

איך מתחילים את השינוי בהרגלי בהאכילה ושומרים עליו לאורך זמן. על כך בטור הבריאות של ציפי לבנה.

מדי פעם מישהי שומעת שיצרתי שיטה שעוזרת לאנשים לרדת במשקל ולשמור עליו, מצהירה בפניי "אני חייבת להפסיק לאכול סוכר/עוגות/לחם.., אבל אינני מסוגלת.
אני מכירה מקרוב את המצב הזה כי גם אני הייתי כזאת. במשך שנים רבות הרגשתי חוסר מסוגלות מוחלט להפסיק לאכול מאכלים למרות שידעתי שהם מזיקים לי ומשמינים אותי. אני חשבתי שאני לא אוכל לשרוד בלי לאכול סוכר ועצם המחשבה כבר הכניסה אותי ללחץ. ידעתי שאני חייבת להפסיק וחשבתי שאני לא מסוגלת.
ואז – הגיע היום שהחלטתי לפעול והרמתי טלפון למישהי שנמצאת בקבוצת תמיכה לאכילה כפייתית. זה היום שעברתי מדיבורים למעשים. הגעתי להבנה שאני צריכה להיות נכונה להשתנות אם אני רוצה שדברים יהיו אחרת.
בהתחלה שיניתי את האמונה התבוסתנית שאינני מסוגלת. פניתי לאשת מקצוע, הצטרפתי לקבוצת התמיכה וקיבלתי על עצמי להימנע מסוכר רק ליום אחד. את זה ידעתי שאני מסוגלת לעשות. לא חשבתי מה הלאה, התמקדתי בפעולות הקטנות המיידיות שעליי לעשות כדי להתחיל.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


מאז, אני "רק ליום אחד" מוותרת מרצון על הסוכר וקמח כבר מעל עשרים שנה, ואני שומרת על ירידה של 15 ק"ג. אם מישהו היה אומר לי אז שזה מה שיקרה לי, הייתי צוחקת לו בפרצוף, והנה הרבה "יום אחד"ים הצטברו לעשרים ושלוש שנים שאני משוחררת ממאכלים שרק פותחים לי את התיאבון כשאני אוכלת אותם.
לפעמים לקוחות שואלים "מה יהיה? איך אצליח לאורך זמן?" זאת מחשבה שבאה מהפחד להשתנות או הפחד להיכשל, ומבזבזת לחינם את האנרגיה הפנימית. אני מנחה אותם להתמקד בפעולות הקטנות שלפניהם וזה מה שמחולל שינוי גדול באכילה ובתפיסה. למה להתעסק בעתיד דמיוני שאיננו קיים בכלל?
הטיפי מציפי: אם אתם באמת רוצים שיהיה אחרת, זה אפשרי. קודם צריך להחליט, ואז מיד לעשות מעשה, ולו הקטן ביותר, שיקדם אתכם לקראת שינוי זה.
ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, יוצרת "שיטת היעד".
עורכת תכנית "משקל בריא וראש חופשי" ליחידים, זוגות וקבוצות
טל: 055-6644854. היכנסו לאתר zlivneh.com