פורים מתקרב ומה טורד את שנתם של תושבי עפולה עילית?

משנכנס אדר מרבין בשמחה? תושבים ברחוב הרצל טוענים כי ככל שחג פורים מתקרב, מתעצמת תופעת הנפצים מחרישי האוזניים, המתפוצצים בסמוך לבתיהם. עיריית עפולה: "אנו ערים לנושא. נגביר את הסיורים והאכיפה בדגש על מוקדים המהווים הפרעה ומטרד לתושב"

בעוד כשלושה שבועות נחוג את חג הפורים בנשפים, מסיבות תחפושות ועדלאידע צבעוניות וססגוניות, אבל יש כאלה שגם סובלים ככל שהחג מתקרב. כאלה הם תושבי רחוב הרצל בעפולה עלית שמתמודדים בשבועות האחרונים עם רעשים מחרישי אוזניים, בעקבות פיצוץ של נפצים, ככל הנראה על ידי בני נוער, בסמוך לבניינים בהם הם מתגוררים.

• "הפיצוצים הללו נשמעים ממש בתוך הבית"

שוש שדה, תושבת הרחוב סיפרה השבוע: "התופעה הזו הפכה עבורנו למטרד של ממש והיא פוגעת קשות באיכות חיינו. אי אפשר להמשיך לסבול את זה עד פורים. ככל שהחג מתקרב, התופעה מתרחבת והתדירות מתגברת. הנפצים מושלכים ומתפוצצים בעיקר בימים שמזג האוויר נעים, וכך יכולים בני הנוער להישאר מחוץ לביתם עד שעות מאוחרות. לא פעם התופעה הזו מתחילה משעת הערב המאוחרות, ומסתיימת רק בחצות, לעיתים אחרי. הפיצוצים הללו נשמעים ממש בתוך הבית. להערכתי ולהערכת יתר השכנים ברחוב, הפיצוצים מתרחשים בסמוך לכניסות הבניינים, בגני שעשועים וגינות ציבוריות וסתם ברחוב ובמדרכות. זה הגיע למצב שאנחנו כבר לא יכולים לעבור על כך בשתיקה ולסדר היום. בשבוע האחרון פנינו מספר פעמים למוקד השיטור העירוני בעפולה וגם למוקד של משטרת ישראל, לאחר שמאסנו בפיצוצים. חלק מהשכנים אף ניסה לאתר את האחראים לפיצוצים, אך ללא הצלחה. מעבר לתושבים, גם הכלבים שלנו נלחצים מהפיצוצים הללו ונכנסים להתחבא במקומות מסתור".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תושב נוסף הוסיף: "בסופו של יום, התושבים ממש מתוסכלים מהרעשים הללו, חלקם מתקשה להירדם, וקם בבהלה מכל פיצוץ. צריך לזכור שמדובר גם בלא מעט קשישים שחשים פאניקה מכל פיצוץ שכזה. אני מעריך שהנפצים הללו בכלל לא תקניים ומסוכנים לשימוש.
הייתי שמח שגורמי האכיפה במשטרה ובעירייה ייתנו את הדעת על התופעה הזו ויפה שעה אחת קודם. אנחנו רוצים לחזור לחיות בשקט ובשלווה, בלי לחצים מיותרים", סיכם.

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "כמדי שנה לקראת פורים פונים תושבים למוקד העירוני ומדווחים על מטרדי רעש בנושא נפצים.

אנו ערים לנושא ואף נגביר את הסיורים והאכיפה בדגש על מוקדים המהווים הפרעה ומטרד לתושב. לא נראה שהשנה שונה מקודמותיה בכמות הפניות. יצוין כי בשנים קודמות, במסגרת הפעילות של השיטור העירוני אף נתפס אדם אשר מכר נפצים ברכבו לילדים ונערים
וכן נתפס ע"י השיטור העירוני מחסן עם נפצים רבים".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת רבות בנושא הצעצועים המסוכנים. מדובר בציוד פירוטכני העלול לגרום לנזקים ופציעות כתוצאה משימוש בו. מדי שנה נפצעים ילדים וצעירים עקב שימוש והפעלה של צעצועים מסוכנים בדרגות פציעה שונות. המשטרה תמשיך ותפעל בצורה עקבית ונחושה כנגד בתי עסק, אנשים פרטיים וכל מי שייתן יד בחלוקה ומכירת צעצועים מסוכנים אלו".