רעידת אדמה הורגשה בצפון: מוקד הרעש בצפון הכינרת

השבר הסורי אפריקני מאותת: לפנות בוקר הורגשה רעידת אדמה באזור הצפון ובמרכז הארץ. רעידת האדמה הייתה בעצמה של 4.1 בסולם ריכטר, לאחריה הורגשו כמה רעידות משנה

רעידת אדמה בצפון הארץ הורגשה היום(ד') לפנות בוקר בסמוך לשעה 04:30, כאשר מדידתה הראתה רעש בעצמה של 4.1 בסולם ריכטר, כאשר מוקדה היה בצפונה של הכינרת בעומק של של 4 ק"מ מתחת לפני האדמה, כעשרה ק"מ צפון מזרח לעיר טבריה.
רעידות המשנה שהורגשו לאחר מכן, היו בעצמות נמוכות יותר- בסמוך לשעה חמש התרחשה רעידת בעצמה של 3.2 בסולם ריכטר, ובסמוך לשעה שבע הורגשה רעידה נוספת בעצמה של 2.1, וכמה דקות מאוחר יותר הורגש רעש נוסף, חזק יותר, בעצמה של 3.8 בסולם ריכטר. כך על פי המכון הגיאופיסי לישראל.
תושבים באיזור הצפון דיווחו על הרעש ברשתות החברתיות וסיפרו על מיטות וחפצים שרעדו וכמה באופן מפחיד, תושבים בטבריה אף דיווחו על בניינים שממש רעדו וגרמו לאנשים רבים לצאת החוצה במהירות אל הרחוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מפיקוד העורף ביקשו להזכיר ולחדד את ההנחיות להתנהגות בשעת רעידת אדמה ולהזכיר: בעת רעידת אדמה "שטח פתוח הוא הכי בטוח".
אחרת סדר העדיפויות הוא- בעת שהייה במבנה:1. אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח. 2. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. 3. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. 4. רק אם אינכם יכולים לפעול כך,תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי.