רכבת העמק "ירדה" מהפסים – לשדה

האמן החקלאי פטר וינר החליט להקדיש השנה את הציור שלו בשטחי עין חרוד איחוד לרכבת העמק שהושקה בחג סוכות האחרון. יצירת האמנות החדשה שלו, הינה ציור שדה ענק, על שטח של 65 דונמים. צילום: דוד "דדה" עינב

 

יצירת האמנות החדשה של האמן החקלאי פטר וינר מקיבוץ מעוז חיים בעמק המעיינות, יוחדה השנה לרכבת העמק. בסוף חודש נובמבר 2016, החל פטר לזרוע את יצירתו המעניינת ביחד עם איתן אביבי, רכז הגד"ש של קיבוץ עין-חרוד איחוד ואילן לדל, ממעלה גלבוע. וינר, הידוע בציוריו בשדות הגלבוע, החליט להקדיש השנה את הציור לרכבת שחזרה לאחרונה לפעול בקו המיתולוגי מבית-שאן, דרך העמק ועד לחיפה.
יצירת האמנות החדשה שלו, הינה ציור שדה ענק, על שטח של 65 דונמים, בשטחים של קיבוץ עין חרוד איחוד הנפרסים עד מרגלות הגלבוע, והיא כאמור מתכתבת עם מושג "רכבת העמק". מי שטייל השבוע סמוך לכתף שאול, יכול היה לראות את היצירה בשיא צמיחתה. החיזיון מקבל ביטוי מיוחד כאשר הרכבת עצמה חולפת באותה בסמוך ליצירה בעת נסיעתה.

חורשים בשדות את רכבת העמק
חורשים בשדות עמק חרוד תמונת מחווה לרכבת העמק

היצירה כוללת שלושה זני חיטה שונים המעניקים ליצירה צבעי ירוק וצהוב מגוונים. ציור השדה המתוכנן מכיל את האותיות, את המסילה ואת הרקע. על פי המתוכנן לקראת סוף חודש מרס יתחיל השדה להצהיב, דבר שיטשטש את היצירה, ואילו בחודש מאי יקצר וייעלם.
פטר וינר הוא צייר השדות היחיד בישראל והיצירה החדשה היא המשך למסורת רבת שנים בשדות הגלבוע, שלרוב נעשות בשטחים של קיבוץ עין חרוד איחוד. יצירותיו בשנים האחרונות כללו תיעוד של אריק איינשטיין (אמא אדמה), יוסף טרומפלדור, המוזיקאים שוברט ומוצארט, והנשיא שמעון פרס ז"ל. את ציורי השדה החל ב – 1994 בציור מחווה לחתימת הסכם השלום עם ירדן. ומאז לא חדל לצייר בשדות, והעמיד דור של תלמידים "שנתפסו" לקסם שבציור שדה.

 

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

מוזמנים: ״מלך הפרחים״ כבר פורח בנוף הגליל

|