רכבת העמק – אוטוטו על המסלול

הושלמו תחנות "יקנעם-כפר יהושע" ו"מגדל העמק-כפר ברוך"" לצד זה שוקמו שרידי מסילות הברזל והעץ הישנות.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חשפו השבוע כי הושלם שלב ג' בעבודות הקמת תחנות רכבת העמק-"יקנעם-כפר יהושע" ו"מגדל העמק-כפר ברוך" שנכנסו לשלב גמר ביצוע, כחלק מפרויקט הענק של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל, להקמת רכבת העמק החדשה בעלות כוללת של כ- 4 מיליארד שקלים.
רוב תחנות הרכבת החדשות הוקמו לצד תחנות הרכבת הישנות ותוכננו ברוח תקופת רכבת העמק הישנה והמיתולוגית, עם כבוד והערכה למבנים הוותיקים בעלי האופי הייחודי, בשילוב אלמנטים מודרניים המתאימים לצרכים עכשוויים, זאת במטרה ליצור רצף בין המבנים ההיסטוריים למבנים החדשים, שעוצבו כחוליות מקשרות בין חדש לישן. במסגרת הפרויקט מבצעת נתיבי ישראל פעולת שימור של המבנים ההיסטוריים בשיתוף המועצה לשימור אתרים.

• שרידי מסילות הברזל והעץ הישנות שוקמו

תחנת "יקנעם-כפר יהושע", התחנה המיתולוגית של רכבת העמק, ממוקמת בסמוך לתחנה ההיסטורית הישנה ונבנתה בהשראתה עם כבוד לעבר, לסגנון העיצובי ולארכיטקטורה הטמפלרית ההיסטורית. בתחנה החדשה אף הוקם מגדל מים חדש, שתוכנן בדומה למגדל המים ההיסטורי המקורי, ששימש בעבר למילוי קטרי הקיטור של רכבת העמק וניתן לראותו בתחנת הרכבת ההיסטורית הסמוכה. לצד התחנה שיקמה חברת נתיבי ישראל את שרידי מסילות הברזל והעץ הישנות, אותן ניתן לראות בשטח, לשבת על ספסלים לצדן וליהנות מהנוף.
התחנות "יקנעם-כפר יהושע" ו"מגדל העמק-כפר ברוך" משתרעות כל אחת, על פני שטח כולל של כ- 20,000 מ"ר בשילוב פיתוח דרכי גישה וכוללות- רציף נוסעים, מרכז תחבורה גדול הכולל כ- 600 חניות פרטיות בתחנת יקנעם-כפר יהושע וכ- 300 חניות פרטיות בתחנת מגדל העמק-כפר ברוך, חניות למוניות, אזורים ייעודיים להורדת נוסעים- המכונים Kiss& Ride  , כפי שמקובל בתחנות רכבת במטרופולינים גדולים ומערך היסעים "שילובים" הכולל תחנות אוטובוס שיתוזמנו בהתאם לזמני הרכבת. כמו כן, יתבצע גינון ופיתוח נופי נרחב. בתחנות יוקדש מרחב מיוחד לצילומי ארכיון ישנים של תחנת רכבת העמק.