רוק עפולאי

הישג מרשים: קבוצת הנוער העפולאית מהפרויקט המוזיקלי "מקורוק"- אותה ליוו מקרוב הזמר דני רובס והמפיקים המוזיקליים מני ג'יבלי ושחר נוף – זכתה במקום הראשון בתחרות ארצית. הפרוייקט פורץ הדרך משלב בין לימוד מקורות באופן חוויתי ויצירה מוזיקאלית מקורית. צילום: אדם אשכנזי וגיא ברקאי

פרויקט "מקורוק" נכנס השנה לראשונה לעפולה במסגרת שיתוף פעולה בין מפעל הפיס, החברה למתנ"סים, עיריית עפולה, ורשת "שחקים". במסגרת הפרויקט קבוצת נוער עוברת תהליך עמוק ומקיף בקריאת טקסטים מהמקורות ומעבדים אותם לידי שיר רוק מקורי איתו מתמודדים "באירוויזיון" הארצי של פרויקט "המקורוק" ברחבי הארץ.
התחרות הארצית הייתה בסימן עשור להיווסדו של הפרויקט ובו נכחו אמנים וחניכים רבים מכל רחבי הארץ וביניהם, לראשונה, גם קבוצת הנוער העפולאית ממרכז "התחנה" בבית ויצו שמופעל רשת "שחקים" ומחלקת הנוער העירונית. המקורוק מיועד למוזיקאים צעירים בגילאי תיכון, ומעניק להם כלים לכתיבה ולהלחנה ובמה משמעותית להופיע, המאפשרים להם ליצור שירים מקוריים בהשראת מקורות, בליווי והנחיה של יוצרים ישראליים מן השורה הראשונה ומנחי תוכן מנוסים.

שיר מקורי מהתנ"ך

ייחודו של פרויקט "מקורוק" מתבסס על התהליך אותו עוברים החניכים. בעפולה, ליווה מקרוב את הקבוצה הזמר והמלחין דני רובס אשר יחד עם המפיקים המוזיקליים והמקצועיים מני ג'יבלי ושחר נוף קראו עם החניכים טקסטים רבים מהמקורות ועיבדו את הטקסטים הנבחרים לידי שיר מקורי. על התוצר עבדו החניכים בשנה האחרונה וניגשו יחד עם 24 ערים נוספות מרחבי הארץ לתחרות הארצית שם קטפו את המקום הראשון בביצוע מרגש של הלהקה על הבמה מול מאות משתתפים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

"הצבנו רף גבוה ואנו מתכוונים לשמור עליו"

הקבוצה העפולאית כאמור השתתפה לראשונה בתחרות וכבר זכתה במקום הראשון והביאו את הגביע הנכסף הביתה. מני ג'יבלי המפיק המוזיקלי ומוביל הקבוצה מסכם את התהליך: "החניכים המדהימים הללו עברו תהליך ארוך של הכשרה וניכר לראות את ההתבגרות שלהם לאורך התהליך. הליווי הצמוד של דני רובס היווה למעשה את הביטחון של החניכים להציב את הרמה הגבוהה ביותר ולשאוף לניצחון הארצי. במהלך כל שבוע במהלך השנה האחרונה הם הגיעו לחזרות, הגיעו לתוצר מדהים וגרמו לכל הקהל להתרגש יחד איתם. זו הפעם הראשונה שאנו משתתפים בפרויקט וכבר החבר'ה המדהימים הללו לקחו את המקום הראשון. אין ספק שהצבנו רף גבוה ואנו מתכוונים לשמור עליו גם בשנים הבאות. בימים אלו יחלו האודישנים לשנה הבאה ואני מזמין את בני ובנות הנוער לקחת חלק בפרויקט המעצים הזה".

"היה לי הכבוד להופיע מול כל כך הרבה אנשים"

סולנית הלהקה, ניר יפלח, בת 18 וביצעה את השיר בשיתוף עם חבריה ברמה הגבוהה ביותר שלא נופלת מזמרים גדולים בארץ. "היה לי הכבוד להופיע מול כל כך הרבה אנשים באולם כזה גדול", היא אומרת. "הפרויקט המיוחד הזה טמן בחובו כל כך הרבה למידה משמעותית ונהייתה לנו קבוצה מגובשת משבוע לשבוע. הפרויקט הזה גדל יחד איתנו והייתה לנו הזכות להביא את הכבוד לעיר עפולה. אני חושבת שהקבוצה נתנה את הכל על הבמה והרגשנו את ההתלהבות של הקהל. אין דבר יותר מרגש מזה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

מתכוננים לשנים הבאות

פרויקט "מקורוק" הגיע לעפולה בזכות שיתוף פעולה גדול בין רשת  "שחקים" ומחלקת הנוער העירונית במטרה להנחיל תרבות של מוסיקה ומורשת בקרב בני הדור הצעיר. הצורך בפרויקט המשלב עשייה בשטח תוך לימוד עמוק מהמקורות היה מתבקש וניכר לראות את תהליך הלימוד הרחב אותו עברו החניכים. בימים אלו יעלו החניכים מופע המשלב את התוצרים אותם הכינו במהלך השנה וכבר קוראים לבני נוער אחרים להשתתף בשנה הבאה בפרויקט המיוחד.