בגלבוע מאחדים כוחות לקידום הטיפול בכביש 60

"אי אפשר שחברת נתיבי ישראל ישימו לנו פלסטרים ויסתמו לנו את הפה", אומרים במטה המשותף שהוקם לאחרונה, במטרה לפעול לשינוי הסטטוס בציר

ביום ראשון השבוע נפגשו נציגי מספר ישובים בגלבוע השותפים במטה המשותף שמטרתו רצון ליצור שינוי ולקדם טיפול מיידי ומעמיק לכביש 60. כזכור, בשבועות האחרונים נשמעות טענות רבות מצד תושבי הגלבוע המתגוררים לאורך התוואי- בין צומת יזרעאל לכיוון גן נר, מגן שאול, סנדלה ועד למעבר ג'למה. התושבים טוענים לעומסים רבים בציר, לסכנות רבות שטמונות בו ושעלולות להוביל לתאונות קשות וכן טענות נוספות בכל הנוגע לכניסות והיציאות ליישובים.

בישיבה הראשונה שנערכה במזכירות היישוב הקהילתי גן נר לקחו חלק יו"ר ועד מגן שאול דני דניאל, יו"ר ועד מוקיבלה הישאם זיאדאת, נציג סנדלה במליאה עבד אלסלאם עומרי, עו"ד באדר עומרי, נציג ועד גן נר חובב כהן, תושבי מגן שאול גלעד ליבנה וזוהר פרץ ותושבי גן נר חי סורקה ועדן מלכה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהודעה ראשונית של המטה נכתב: "מטה הישובים המשותף לכביש 60 התכנס לישיבה ראשונה. במהלך המפגש העלנו והצפנו את הבעיות, המפגעים והתחושות, וחשבנו יחד על פתרונות אפשריים והמשך הצעדים. בתום הפגישה הוסכם על שיתוף פעולה מלא של ארבעת הישובים".

המשתתפים במפגש המטה של כביש 60
המשתתפים במפגש המטה של כביש 60

• "המטרות שלנו הן להוביל מהלך שיביא להרחבת הכביש והסדרת הכניסות ליישובים"

חי סורקה, שהוביל לחיבור ואיחוד החברים במטה הוסיף: "המפגש הזה הגיע אחרי תקופה ארוכה שבה כלל תושבי האזור מוחים על מצבו של הכביש. אני והמשתתפים הגענו למסקנה שזה מתבקש שניפגש, לאחר שהיה שיח ברשתות החברתיות. בסופו של דבר לכולנו יש מטרה משותפת והיא לשנות את הסטטוס של הציר הזה. המטרות שלנו הן להוביל מהלך שיביא להרחבת הכביש והסדרת הכניסות ליישובים. כלל הנוכחים במפגש דיברו על תסכול וכעס של התושבים, בעקבות המצב הנוכחי. אי אפשר שחברת נתיבי ישראל ישימו לנו פלסטרים ויסתמו לנו את הפה. באם לא יהיה שינוי בתקופה הקרובה, בהתאם לתוכניות שכבר נקבעו, נדאג לצאת למאבק כולל. לכולם ברור שהכביש הזה לא יכול להמשיך לפעול במתכונתו הנוכחית ובמצבו הנוכחי, עם נפח תנועה כה אדיר ועצום – מדי יום ביומו".
במטה ציינו במקביל כי הם מעריכים את ההתגייסות של ערן יעקב, יו"ר תנועת הליכוד בגלבוע, לטובת הנושא.