רוצים לשנות מקצוע – לכו ללמוד הוראת פֶּרְמָקַלְצֶ'ר – חסר מורים!

אם אתם עם אוריינטציה אקולוגית או סתם מעוניים לערוך שינויים בשלב בו אתם נמצאים בחיים, מכללת אורנים פותחת קורס הורת פרמקלצ'ר ייחודי מסוגו בארץ. צילום באדיבות אתר פרמקלצ'ר ישראל.

ללמוד מקצוע שעדין לא ממש מוכר בארץ – הכשרת מורים לפרמקלצ'ר

מכללת אורנים פותחת קורס פרמקלצ'ר ייחודי מסוגו בארץ, שיתקיים בגן הבוטני שבתוך קמפוס המכללה. הקורס פתוח לכל המתעניינים.
פרמקלצ'ר הוא מונח שהוטבע על ידי שני אקולוגים אוסטרלים, ביל מוליסון ודיוויד הולמגרן, בשנות ה-70, שהאמינו שעל מנת לשרוד משברים אקולוגיים יש ללמוד כיצד לשלב בהרמוניה בין תרבות, חקלאות וקיימות.


הפרמקלצ'ר הוא טרנד נפוץ בכל העולם, והרבה מאוד אנשים פנו ללימודי פרמקלצ'ר, הכוללים מידע בנושא הבנת המשבר הסביבתי, לקיחת אחריות אישית, אקלים, הגדרת הקרקע, פוריות האדמה, ניהול יערות, גידול צמחי מרפא, חקלאות טבעית, חיסכון אנרגטי, טכנולוגיה נאותה, בנייה ירוקה, בקרת מזיקים, טיפול בפסולת, כלכלה אקולוגית, תרבות צריכה, סחר הוגן ועוד ועוד ועוד.

מפגש פרמקלצ'ר בשנה שעברה
מפגש פרמקלצ'ר בשנה שעברה

לישראל הגיע הפרמקלצ'ר באמצע שנות ה-90. מאז ועד היום הוכשרו רק מעטים כמורים בתחום.
באורנים מקווים לחזק ולהרחיב את קהילת הפרמקלצ'ר המקומית. את הלימוד יעבירו אסף צ'רטקוף, מורה למדעים ומי שהקים את 'הסדנא הקהילתית לקיימות' בטבעון ואורית בוכובזה, מורה למדעים וחינוך מיוחד, מדריכה בארגון 'שומרי הגן' בטבעון, ואליהם יצטרפו מורים נוספים.
הקורס משלב בין תיאוריה, תכנון ועשייה.
המכללה מאפשרת מפגשי הכרות חינמיים לפני הקורס, שיתחיל בחודש אוקטובר בשעות אחה"צ.

• הקורס יערך בגן הבוטני המרשים במכללה

הגן הבוטני בקמפוס מכללת אורנים הוא אידיאלי לאירוח קורס כזה. הגן הוקם כבר בשנת 1958 על ידי הקרן הקיימת לישראל, כחלקת איקלום לעצים שהובאו מרחבי העולם. סביב חלקת האיקלום צמח גן לתפארת, המשתרע היום על 40 דונם ומכיל לא פחות מ-900 מינים של צמחים.

הגן מהווה נכס יקר ומשאב בלתי נדלה למגוון פעילויות מסוגים שונים – ריאה ירוקה בלב הקמפוס, המשמשת למחקר בנושא טבע, מדע וסביבה ולעיתים אף לבילוי ייחודי.

הגן משמש אוכלוסיות שונות, ומשרת במהלך השנים את הסטודנטים בקורסי טבע וביולוגיה, את הילדים המחוננים המגיעים אחת לשבוע למכללה, את ילדי הקייטנות בחודשי הקיץ, את תלמידי הגנים ובתי ספר בסיורים חד פעמיים וכן סקרנים, מתבודדים ואוהבים, ומבקרים.

במהלך השנה מתקיימים בגן קורסים שונים, הפתוחים לקהל הרחב, ביניהם כאמור קורס הפרמקלצ'ר.