רוצים לישון טוב? הנה 3 טיפים לשינה מוצלחת

שינה טובה היא חלק משמעותי ביותר מאיכות החיים ואורח החיים הבריא שלנו. המחשה: אתר פיקסהביי

אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר של אורח חיים בריא ושל איכות חיים גבוהה גם יחד הוא כל מה שקשור לשינה שלנו. שינה טובה, רצופה ואיכותית היא מרכיב שמשפר משמעותית את תחושת הרעננות שלנו, את התפקודים הקוגניטיביים השונים שלנו בחיי היום יום, ומדדים בריאותיים נוספים. בנוסף, היא גם מנטרלת תחושת עייפות שמורידה את איכות החיים שלנו. לכן אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו לתנאים הטובים ביותר בכדי לישון טוב – ואם אתם רוצים לישון טוב יותר, ריכזנו עבורכם שלושה עקרונות מרכזיים לכך.

• בשביל לישון טוב, צריך לוודא שיש לנו מזרן טוב

האל"ף בי"ת של שינה איכותית הוא מזרן איכותי. לרוב חדרי שינה מבוססים על המיטה והמזרן שבמרכזם, ובכדי שהשינה שלנו תוכל להיות נעימה, רצופה ובריאה היא צריכה להתקיים על גבי מזרן מתאים. יש לא מעט אפשרויות בשוק כיום, ואתם צריכים לבחור במזרן שתומך בגוף שלכם באופן אידאלי ומעניק לכם את התנאים הטובים ביותר לשינה איכותית בלי התעוררות באמצע הלילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• שינה טובה מושפעת ממה שאכלנו ושתינו לפניה, ויש להקפיד על כך

רבים מאתנו לא חושבים מספיק על מה שהם מכניסים לגוף שלהם לפני השינה. גם מזונות שנחשבים בריאים יחסית, אם אנחנו אוכלים אותם בסמיכות קרובה מדי לשעת השינה שלנו, מורידים את איכות השינה באופן די משמעותי. משקאות ממותקים ומוגזים, מזונות ברמת חומציות גבוהה ועודף של שומנים מורידים באופן די משמעותי את איכות השינה שלנו, גורמים להתעוררות רבה יותר במהלך הלילה ומפריעים לגוף שלנו בעבודה המטבולית שהוא מבצע במהלך הלילה.

• הסחות שונות כמו רעשים ואורות מורידות משמעותית את איכות השינה שלנו

עוד אלמנט שיכול מאוד להשפיע על איכות השינה שלנו הוא הסחות והפרעות שונות. כמובן שאף אחד מאתנו לא רוצה לישון כשיש הפרעות מסביבו, ועדיין רבים מאתנו בהחלט יכולים להירדם גם כשיש אור מסביבם או רעש בקרבתם. חשוב מאוד לנטרל את ההפרעות האלה – גם אם אתם מצליחים להירדם בקרבתם, הדבר מוריד משמעותית את איכות השינה שלכם ופוגע ברציפות שלה. לעתים יתכן גם שלא תזכרו בבוקר שהתעוררתם מספר פעמים בלילה בשל טלוויזיה דלוקה או אור במסדרון – אבל אתם תרגישו זאת היטב בעייפות שתלווה אתכם לאורך היום.

• אם אתם יודעים לדאוג לעצמכם לשינה טובה, אתם יוצרים לעצמכם אורח חיים בריא

יש עוד לא מעט מרכיבים שמשפיעים על איכות השינה שלכם, מהמצעים שלכם ועד הבגדים שאתם לובשים בשינה. עם זאת, ריכזנו כאן עבורכם שלושה טיפים על שלושה מרכיבים מרכזיים שמשפיעים על איכות השינה שלכם – ואם תדאגו להם, תבטיחו לעצמכם סיכוי גבוה ככל הניתן לשינה איכותית. שינה שכזו כבר תסייע לכם משמעותית בחיי היום יום, באיכות החיים שלכם ובאורח החיים הבריא שלכם.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|