רוצו על זה: בשביל הגיבורות

השבוע בטור האישי של אסתי דה פז: הזווית האישית על מירוץ "בשביל הגיבורות" – מירוץ למען נשים חולות ומחלימות מסרטן השד

בשלהי קיץ 2017 בבדיקה שגרתית אני מגלה ממצא בשד ימין. ממששת ולא מאמינה שזה קורה לי. ללא סיפור משפחתי, הנקות ממושכות של ילדי, ללא טיפולי פוריות וללא כל רקע.
איך זה קרה לי? ההמתנה לבדיקת האולטרא-סאונד נמשכה כמו נצח שעות וימים ארוכים, החשש הגדול שלנו כנשים – סרטן השד. למזלי הגדול הממצא התגלה כשפיר והוא נספג ונעלם. אבל נשים רבות ולמעשה כל שנה כ-5000 נשים מאובחנות בישראל כחולות   בסרטן השד ומכאן החיים מקבלים תפנית.
כשפנתה אלי גלית תמיר שהחלימה מסרטן השד וחלומה הגדול היה לקיים מירוץ למען נשים חולות ומחלימות מסרטן השד, התגייסתי כל כולי למשימה, הרגשתי בכך הרגשת שליחות. כמאמנת קבוצות נשים הרגשתי מחויבות גדולה להירתם ולקדם את המירוץ על מנת להעלות את המודעות לאבחון מוקדם של המחלה שיעלה את סיכויי ההחלמה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אנחנו כנשים נלחמות בכל יום הן במעמדנו במקום העבודה, הן במירוץ כנגד הזמן ולהספיק הכל. כל אחת מאיתנו מתמודדת עם רקע כזה או אחר של עייפות תמידית, חד הוריות, מפרנסות, מטפלות בילדים ולעיתים גם בהורים המתבגרים. המשותף לכולנו הוא שאנו רוצות להיות תמיד במיטבנו. להראות טוב, להיות בריאות בגוף ובנפש. כל אחת מאיתנו גיבורה.
מירוץ הגיבורות שהתקיים ביום שישי בעפולה לפני כשבוע(20/12), ושברובו השתתפו נשים, הוכיח שיש תרבות ריצה בעמק. שנשים תומכות בנשים. שביחד אנחנו כוח.
העמק נצבע בורוד במירוץ שלא מבייש מירוצים עתירי תקציב במרכז הארץ. כל ההכנסות הוקדשו כתרומה למחלקת הנשים בעמק. האווירה הייתה שמחה, מעצימה ובעיקר מנצחת. בנאום הפתיחה של המירוץ אמרה גלית, "לכו להבדק" – להכל יש פיתרון. החיים האלו נפלאים מידי מכדי שניתן לפחד לקלקל. תבחרו בעצמכן-בבריאות שלכן.
כשאני רצה אני מרגישה מנצחת, חזקה ועוצמתית, כל אחת יכולה, רוצי על זה.

אסתי דה פז: מנהלת קבוצות ריצה בעמק, בוגרת מכון וינגייט. חפשו אותי בפייסבוק estidepaz1
054-7841321 להרשמה ומידע לגבי קבוצות הריצה.