רוצו על זה: השמש לא תזרח לפני

הטור האישי של אסתי דה פז, מדריכת ריצות ארוכות: חושפת את סיפורו מעורר ההשראה של אשרף כורתם שבעקבות הארה פנימית, התחיל לרוץ בחמש לפנות בוקר ואליו מצטרפים בכל יום אנשים מרחבי העולם

השבוע נחשפתי לסיפור מרגש ומעורר השראה. איש משפחה בשם אשרף כורתם שישב על הספה בביתו הגדול והיפה עם אשתו האהובה וילדיו, לכאורה חיים מושלמים ושלמים, אבל רק לכאורה, הבחור הזה שישב על הספה שקל ברגעי השיא 100 קילוגרמים. בעודו יושב על הספה העיר לביתו הקטנה שתפסיק לאכול בלילה.
הילדה נפגעה ואם המשפחה הסתכלה על בעלה והוא הבין. באותו הרגע חש הארה פנימית, כח רצון אדיר לשינוי, הוא קם והתחיל לרוץ.
בכל בוקר הוא משכים בשעה חמש בבוקר, לפני הזריחה, רץ בחוף הים ומזמין אנשים נוספים (בעזרת שידורים חיים בפייסבוק) להצטרף אליו. וכך בכל יום בחמש בבוקר מצטרפים אליו מאות אנשים מרחבי העולם ורצים איתו כשהמוטו שלו "השמש לא תזרח לפני". הריצה והספורט הכניסו לחייו שמחה, ירידה במשקל, חיי חברה ושינוי חשיבתי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחד הדברים הקשים ביותר הם לקחת החלטות אקטיביות בחיים (בכל תחום), להחליט שהיום זה קורה, היום אני מתחיל ללכת/לרוץ וכמה קל להיכנע לתירוצים שימנעו מאיתנו לבצע שינויים בחיים ולהתמיד בהם. לפחד יש כאן מרכיב חשוב וקריטי, שינוי בחיים דורש מאיתנו לעבור ממצב בטוח לקושי ממשי לעמוד ביעד שהצבתי לעצמי ולהתמיד, שינוי מאלץ אותנו לגייס כוחות להתמודדות עם קושי ולכן ההמלצה שלי היא לא לעבור את זה לבד.
לחפש שותפים לדרך, חברים למסע המשותף, אנשים שיעזרו לי להחליף את הדיבור הפנימי השלילי מ"לא יכול", "כואב לי", "רע לי", ל"אני יכול" "אני מצליחן", "אני מתחזק".
להתחיל בשינוי תזונתי בסיסי, שתיית מים מרובה והורדת סוכרים שאינם בריאים לגוף. זיכרו שהגוף שלכם הוא המתנה שלכם והדבר הכי חשוב במסע הזה שנקרא חיים ובאחריותנו לשמור עליו, לשמור על אורח חיים בריא ולהתעמל. עודף משקל ומחלות הם לא גזרת גורל, קומו עוד היום מהספה ותתחילו את השינוי שמתחיל בצעד קטן של הגוף וניצחון גדול של הנפש.

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|