רוצו על זה: המרתוניסט העיוור – סיפורו של אלוף 

הטור של אסתי פז, מנהלת קבוצות ריצה בעמק: השבוע הייתי בהרצאה של בזה נבבה, סיפור יוצא דופן של רץ מרתון עיוור מלידה. לבזה יש סיפור חיים ולמעשה מסע חיים רצוף בהישגים משמעותיים שעליהם הוא מספר בצניעות רבה עם מסר מאוד חשוב, כח רצון

ריצת מרתון היא תחרות למרחק 42.195 קילומטר, ריצה ארוכה, מאתגרת ומעייפת. האימונים למרתון ארוכים, איכותיים וקשים על מנת שהרץ יוכל להתמודד עם המרחק בזמן המירוץ.
להרצאה הזו היה חשוב לי לקחת את קבוצת הריצה שלי. בימי חורף גשומים אלה לעיתים נראה למתאמנים לא הגיוני וקשה לצאת לרוץ ברוח ובגשם. מטרתי הייתה להחדיר בהם מוטיבציה ולשחרר פחדים, חסמים וגבולות. להרצאה לקחתי גם את ביתי בת ה-9, ששאבה השראה גדולה מרץ שהמגבלה הגופנית לא נתנה לו להכנע והמסר לדור הצעיר שהכל אפשרי והכל תלוי בכח הרצון. לא פעם אני נתקלת בחוסר מוטיבציה וויתור של מתאמנים על אימונים בעקבות לחצים, מצב רוח, חרדות ועיניינים שבשגרה והיה חשוב לי להביא הוכחה מוחשית שכח רצון והתמדה גוברים על כל מכשול.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בזה קבע קריטריון להשתתפות באולימפידה בזכות הנחישות שלו להצליח ולהתקדם. הוא התחרה בריצת מרתון באולימפידת ביג'ין שם קבע את שיאו האישי וגם דורג חמישי בעולם מבין המרתוניסטים העיוורים. לאחר הישגים אלה החליט על מטרות חדשות ולא נתפסות לרץ עיוור, טיפוס על הר האוורסט והקלימנג'רו, ההרים הגבוהים בעולם. קושי עצום למטפס מיומן בכלל ולעיוור בפעם הראשונה בפרט. בזה כמובן חולם ומגשים וכיום מאמן אתלטיקה ומורה לחינוך גופני מחנך את תלמידיו שהכח הרצון האמיתי נמצא בראשנו ולא ברגלינו, רצון והתמדה מוכיחים שאפשר להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ורק אם נרצה.
ההרצאה של בזה מעצימה ומוכיחה שניתן להתמודד עם קשיים בחיינו והכל תלוי ברוח, בכח הרצון ובאמונה והמסקנה היא: הכל אפשרי רוצו על זה.
אסתי דה פז/ מנהלת קבוצות ריצה בעמק, בוגרת מכון וינגייט. חפשו אותי בפייסבוק estidepaz1 
054-7841321 להרשמה ומידע לגבי קבוצות הריצה

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|