רוצו על זה: ריצה למחשבה

הטור של אסתי דה פז- מנהלת קבוצות ריצה בעמק: מה הסיבה האמיתית שהתחלתם להתאמן? מה קנה המידה שלכם לשיפור עצמי? האם ירידה במשקל זו הסיבה?
האם האימון שלכם הוא אמצעי לשיפור דימוי הגוף, האסתטיקה האישית או שיפור היכולות הפיזיות ובריאות הגוף?

מתאמנים רבים מתחילים את דרכם בעולם הריצה כדרך יעילה לירידה במשקל. לצערי יש מאמנים שימכרו אשליות כמו ירידה מהירה במשקל או ריצה של 10k בחודשיים. סליחה, זו לא הדרך.
ספורט הוא קודם כל חינוך. מטרתו לשמור, לשפר ולקדם את היכולות הפיזיות, שיפור טווחי התנועה, גמישות, חיזוק השרירים, הלב והריאות בזכות כוחה של הנחישות וההתמדה. ספורט הוא מילה נרדפת למצוינות והצלחה.
ראיתם שחקן כדורסל מצטיין שקולע שלשות ללא אימונים? שאלתם את עצמכם כמה שעות אימון מקדיש כדורגלן על מנת להיות שחקן מצליח ומבקיע גולים? חושבים שניתן לרוץ מרתון ביום בהיר אחד?
התמדה, היא שם המשחק. אין פיתרונות אינסטנט, לרוב אלה יובילו לפציעות ומפח נפש. 


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


באחרונה פונים אלי מתאמנים בשאלה: כמה זמן יקח לי להרזות? תוך כמה זמן ארוץ 10k?  אז אין לי תשובה, לא מאמינה בפיתרונות קסם. אני מאמינה בדרך ולא ביעד. הדרך שלי כמאמנת והאני מאמין שמוביל אותי הוא:

• "אם יש רצון – יש דרך"

הדרך רצופה בעליות ומורדות אבל זו דרך, דרך הגיונית, הדרגתית, מותאמת אישית, לא קבועה, לעיתים משתנה, גמישה בהתאם לאישיות המתאמן ובהתאם לאורח חייו, מצבו הפיזי והנפשי.
השאלה הראשונה שאשאל מתאמן/ת בתום האימון הוא לא כמה חזק רצת אלא איך ההרגשה בתום האימון הן בהרגשה הפיזית והן בהרגשה המנטלית ובהתאם לתשובתו אבנה את האימון הבא.
לסיכומו של עיניין אין דרך אחת מוחלטת לאמן, יש שפע של תוכניות אימון בהתאם למטרתו של המתאמן כמאמנת וכמתאמנת אני מאמינה בלמידה, בהתקדמות שתוביל לשיפור והצלחה. להיות ספורטאי מצליח מתחיל קודם כל בחינוך, למידה, כח רצון והתמדה. התמדת? כפועל יוצא תרוויח גם גוף חזק, אתלטי והכי חשוב בריא. רוצו על זה.