רועי פרל: "חוזר הביתה, מרגיש חיבור טבעי"

אחרי 4 שנים מוצלחות במגדל העמק, המאמן המוכשר (38) חוזר להפועל עפולה בדלת הראשית. פרל, שלפני 4 שנים פוטר מעפולה ותבע את המועדון, מבהיר: "אני מתעסק בעתיד ולא בעבר. זוהי סוג של סגירת מעגל עבורי". היו"ר יוסי מלכה: "הוא צבר הרבה ניסיון. אם הוא יעשה את מה שעשה במגדל העמק אז אנחנו נהיה במצב טוב" צילום: אתר "בסט בול"

חוזר הביתה: אחרי ארבע שנים מוצלחות בהפועל מגדל העמק, המאמן רועי פרל, שצמח בהפועל עפולה, חוזר לכור מחצבתו בבירת העמק, הפעם בדלת הראשית.  

פרל (38), תושב מרחביה כיום, צמח בהפועל עפולה מגיל קטן. קריירת האימון שלו בעפולה התחילה בערך מגיל 14 ונמשכה עד גיל 34. הוא שימש, בין השאר, במשך מספר שנים כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת של עפולה תחת שרון אברהמי, אבנר יאור ואלי רבי (ליגת העל). עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי בעפולה הסתיימה במפח נפש גדול, לאחר שפוטר מתפקידו במהלך העונה, מה שהוביל בהמשך לקצר מוחלט בין הצדדים. התחנה הבאה שלו בקריירה הייתה הפועל מגדל העמק, אותה הוביל בארבע השנים האחרונות להישגים מרשימים, כשהשיא הגיע בעונה האחרונה לאחר שהקבוצה סיימה במקום השני בלאומית והצליחה להפתיע את כולם.

לפני כחודשיים החליטו באיגוד הכדורסל למנות את רועי פרל לעוזר מאמן נבחרת הקדטים עד גיל 16 (תחת רמי הדר). מבחינת המאמן המקומי היה זה גושפנקה לקידום המקצועי שהוא ביצע בשנים האחרונות.

 

• שמו את משקעי העבר מאחור

פרל, שפוטר לפני כ-4 שנים מהפועל עפולה, הגיש בזמנו תביעה נגד המועדון על סך 235 אלף שקלים. בסופו של דבר, המאמן זכה בתביעה בסך של 134,000 ש"ח בגין פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נוספות. מאותו רגע ואילך היחסים בין המועדון למאמן עלו על שרטון. אבל השבוע, ארבע שנים אחרי הסכסוך המתוקשר, שמו שני הצדדים את משקעי העבר מאחור ויצאו לדרך חדשה ביחד.

פרל, שפוטר לפני כ-4 שנים מהפועל עפולה, הגיש בזמנו תביעה נגד המועדון על סך 235 אלף שקלים. בסופו של דבר, המאמן זכה בתביעה בסך של 134,000 ש"ח בגין פיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות נוספות. "כל מה שהיה בעבר זה מאחורינו", אומר פרל בטון נחרץ, "אני לא רוצה לדבר על זה. אני מתעסק בעתיד ולא בעבר. טוב לנו היום. אין יותר דם רע."

המאמן פרל, שבעיני רבים נחשב למועמד הטבעי והראוי לאמן את עפולה, אמר לאחר החתימה: "היו לי ארבע שנים נפלאות במגדל העמק. אני חייב תודה גדולה לאנשים שם שעזרו לי לבנות את הקריירה, ונתנו לי את החופש להתבטא. עכשיו אני חוזר הביתה לעפולה. זה איזשהו חיבור טבעי. במידה מסוימת זוהי סגירת מעגל עבורי. יש לי תחושה טובה. אני מרגיש שהולך להיות כיף".

לגבי השינוי שהוא עבר בארבע השנים אחרונות, אמר פרל:  "אני חוזר לעפולה אחרי ארבע שנים כשצברתי הרבה ניסיון וידע ועם בגרות נפשית. אני שמח שהעוזר שלי אורי שחם ממשיך איתי. החיבור שלי איתו עשה לי המון טוב, הן ברמה האנושית והן ברמה המקצועית".

ורק אל תזכירו לו את משקעי העבר. "כל מה שהיה בעבר זה מאחורינו", אומר פרל בטון נחרץ, "אני לא רוצה לדבר על זה. אני מתעסק בעתיד ולא בעבר. טוב לנו היום. אין יותר דם רע. אני מתחיל בעפולה דרך חדשה עם לב נקי ושולחן נקי. אני רוצה להצליח בעפולה ברמה המקצועית מבלי להתעסק במה שהיה בעבר".

 

רועי פרל 2
חוזר לעפולה בדלת הראשית. רועי פרל. צילום: אתר "בסט בול"

• "הוא צבר הרבה ניסיון"

יו"ר המועדון יוסי מלכה בירך על חזרתו של רועי פרל ואמר: "הוא חוזר אלינו אחרי שהוא צבר הרבה ניסיון. בשנה הראשונה עם מגדל העמק בלאומית הוא הגיע לפלייאוף ובשנה השנייה הוא הגיע איתה למקום השני. הוא נמצא פה בזכות היכולת המקצועית שלו".

לגבי משקעי העבר, הוסיף היו"ר מלכה: "אי אפשר להסתכל כל הזמן על העבר. צריכים להסתכל קדימה ולהיות עניינים וכמה שיותר מקצועיים. אם יש לך משהו מתחת ליד והוא טוב אז אין סיבה לחפש בחוץ. על אחת כמה וכמה אם מדובר במישהו מקומי. וזה לא סתם מישהו מקומי אלא מישהו שצמח במועדון כמו. רועי שיחק בבית הספר לכדורסל, ואפילו אימן כמה שנים תחתיי. אפשרנו לו לבחור את עוזר המאמן שלו, והוא הביא את אורי שחם. אנחנו מקבלים צוות אימון מסונכרן ומתואם. אני מאמין שאם הוא יעשה את מה שעשה במגדל העמק אז אנחנו נהיה במצב טוב".