ארבעה רבי חובלים חדשים מהעמק

בין מסיימי קורס החובלים היוקרתי של צה"ל, מחזור 13, ארבעה קצינים מהעמק. תכירו את החיילים שעליהם מוטלת האחריות להגן על הגבול הימי של ישראל, לבצע פעולות אסטרטגיות מיוחדות ולשמור על משאבי הטבע בים

ביום רביעי שעבר הסתיים מחזור 133 של קורס החובלים היוקרתי- הקורס השני באורכו בצה"ל. המסלול, המכשיר את קציני הים של העתיד, נמשך למעלה משנתיים וכולל סדרת אימונים ארוכה ולימודים רבים על מנת להבטיח את מקצועיות החובלים. על גב קצינים אלו מוטלות המשימות להגן על הגבול הימי של ישראל, לבצע פעולות אסטרטגיות מיוחדות ולשמור על משאבי הטבע בים. בין כ-30 המסיימים יעמדו גם סגן אוהב גבעתי (21) משמשית, סגן תומר קינן (20) מאחוזת ברק, סגן אלון לוי (21) מרמת ישי וסגן אדר רייך (22) מבית לחם הגלילית.
סגן אוהב גבעתי: בן בכור במשפחת חובלים- אביו ודודו שירתו גם הם בזרוע הים בתור מפקדים על ספינות הביטחון השוטף, הדבורות. טרם גיוסו עסק ברוגבי באופן מקצועי ואף שיחק בנבחרת ישראל בתחום. על אף שאת לימודיו בתיכון סיים ללא 12 שנות לימוד, אוהב לא וויתר לעצמו והשלים את הבגרויות לפני הצבא. לקורס, אליו שאף להגיע מאז היה ילד, התגייס יחד עם חברו הטוב מהלימודים תומר, אשר גם כן צלח את הקורס.

אביו ודודו של סגן אוהב גבעתי שירתו כמפקדים על ספינת הדבור
אביו ודודו של סגן אוהב גבעתי שירתו כמפקדים על ספינת הדבור

סגן תומר קינן: טרם הצבא התנדב בתנועת "בני המושבים" ואף הדריך במסגרתה. הרקע בהדרכה גרם לו להתחבר למסלול פיקודי בצבא ולכן עבורו הקבלה לקורס חובלים הייתה מעין הגשמת חלום.
סגן אלון לוי: לאלון היה חשוב לשרת בתפקיד משמעותי ומאתגר המשלב פיקוד על אנשים. הוא לא הכיר את קורס החובלים טרם הגיוס אך לאחר שנחשף למסלול ביום הסיירות הבין שזהו המקום הנכון בשבילו. במהלך הקורס חווה קשיים, שהתגבר עליהם בזכות חבריו ליחידה והיום הוא מאושר שנלחם על מנת להישאר.
סגן אדר רייך: אדר בחר לעשות שנת שירות ולדחות את שירותו בשנה על מנת לתרום לקהילה. את המוטיבציה לשירות משמעותי קיבל מאביו, אשר משרת כיום כאל"מ במילואים.

ארבעת מסיימי קורס החובלים מהעמק: