"ראש מועצה לא מתעסק בבחירות, הוא עסוק בעשייה"

רואה בעבודתו שליחות, אופטימי לגבי העתיד, לא מתרגש יתר על המידה מאופוזיציונרים בפייסבוק ("שימשיכו לקרקר") וחושף תכנית עתידית מסקרנת בענף התיירות בגלבוע – בדמות בנייה של מספר בתי מלון. שנה ושלושה חודשים לאחר שנבחר לתפקיד ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור מדבר על המשרה התובענית והמספקת, הרצון ליצור ולהוביל שינויים מרחיקי לכת ועל הרגעים הקטנים והמספקים שמסבים לו אושר . מאת: אורי דבש ויניב אעידן

לפני כחמש שנים לערך פרץ עובד נור, 45, לתודעת כלל תושבי הגלבוע, אחרי שהיה פעיל חברתית במשך שנים ביישוב הקהילתי גן נר, בו הוא מתגורר עם רעייתו דורית ושלושת בנותיו.
נור התמודד לראשות מועצה אזורית הגלבוע בבחירות המוניציפאליות שנערכו בדצמבר 2013 והפסיד לראש המועצה המכהן בתקופה דאז ויו"ר קק"ל כיום – דני עטר. לאחר שעטר נבחר לכנסת העשרים התקיימו בחירות מיוחדות בשנת 2015, בהן נבחר נור לתפקיד.

החל מכניסתו למועצה הוא היה מודע לאתגרים הרבים שמוצבים לפתחו. בימים אלה, כשהוא כבר סוגר שנה ושלושה חודשים בסטטוס של ראש מועצה מכהן, נראה כי נור מרגיש אופטימי ומלא אמונה לגבי המסלול שהוא מוביל את המועצה.

• "אנחנו מרגישים שהתפקיד שלנו לשרת את הציבור"

"זה תפקיד מרתק לשמש כראש רשות, בוודאי ראש המועצה האזורית גלבוע שהיא בהרכב כל כך הטרוגני", אומר נור בראשית הראיון. "יש פה פסיפס אנושי מדהים ואתגרים לרוב. אני קם כל יום בבוקר עם חדוות יצירה. החלק החיובי בעניין הזה שעשינו ואנחנו עדיין עושים שינוי מהותי שמתחיל בראש ובראשונה בתחושה שלנו שאנחנו באים לפה בהרגשת שליחות ואנחנו מרגישים שהתפקיד שלנו לשרת את הציבור.
התושב והישובים הם הלקוחות שלנו. זה מתחיל בדוגמא אישית של ראש המועצה, כפי שאני דורש מעצמי, ועד אחרון העובדים, בלי היררכיה מי לפני מי. קיבלנו ירושה מאוד מאוד מורכבת ומאתגרת.
זה דרש מאיתנו תכנית התייעלות וגם דרש מאיתנו לעשות מסע ארוך עם העובדים עד להגעה להסכם של תרומה והשתתפות העובדים בכל מה שקשור בהתייעלות של המועצה".

• "אנחנו עולים על המסלול"

למרות הקשיים והירושה עליה מדבר נור, הוא מדגיש כי בשנה האחרונה קצרה המועצה הישגים מאוד משמעותיים. "אנחנו אופטימיים ביותר כיוון שאנו רואים איך אנחנו עולים על המסלול והופכים להיות רשות מובילה וצומחת. אנו מקבלים המון פרגון ממשרדי הממשלה. זו הייתה שנה של בלימה וייצוב ובנוסף זאת הייתה שנה גם עם הרבה מאוד הישגים. לדוגמא, להיכנס בהחלטת ממשלה למפת המענקים להקמת בתי מלון.
זו החלטה שהתקבלה בממשלת ישראל ואושרה בימים האחרונים בוועדת הכספים. זו בשורה מרחיקת לכת. אותו דבר לגבי החלטת ממשלה 922 שנוגעת למגזר הערבי, זוהי החלטה משנה סדרי עולם.

ראש מוא"ז הגלבוע נור בנעורה מסייר בעבודות הפיתוח בכפר
ראש מוא"ז הגלבוע נור מסייר בכפרים. באדיבות פייסבוק עובד נור הרשמי

בשורה נוספת היא בתחום החינוך. אנחנו לא מסתפקים בחינוך הפורמלי שמתוקצב על ידי מדינת ישאל, אלא אנחנו רוצים להביא את החינוך הבלתי פורמלי ובדגש דווקא בחבל התענך ובכפרים הערביים, איפה שהיה פחות מוכר, ולפתח מרכזי למידה. אני רוצה להזכיר גם שינוי ברמה האסטרטגית של המעיין הלאומי גן חרוד שהוא פנינה של העמק והוא גם ילך ויתפתח. אנחנו בשיתוף רשות הגנים הלאומיים ממשיכים את התכנית וב-2017, אני מאמין שכבר נפתח גם את המקהל שזה בעצם האמפיתיאטרון הגדול שלנו לנושא התרבות וההופעות הגדולות. למרות כל המצב הקשה שבו אנחנו נמצאים, אנחנו מצליחים להביא בשורות גדולות כבר בשנה הראשונה. יש לנו פרגון נרחב ממשרד הפנים, שם רוצים לעזור לנו, רואים את הרוח החדשה והם בהחלט נותנים אמון ברשות".

מה הסטטוס כיום של תוכנית ההתייעלות שהובלתם?

"כרגע אני מנהל את השלב האחרון שלה. אנחנו היום נמצאים בדיונים מול משרד הפנים האם אנחנו רוצים להאריך את תכנית ההתייעלות לתוך 2017 או באמת לסיים אותה ב-2016. אני מניח שעד ראש השנה או מיד אחרי סוכות נסיים את הסיכומים שלנו עם משרד הפנים. זו תהיה החלטה משותפת כשאף צד לא כופה על אף אחד שום דבר".

איפה הצמצומים העיקריים שעשיתם? אנחנו יודעים שעובדי המועצה נדרשו גם הם לצמצומים?

"התכנית מול העובדים, אני חייב להגיד, היא חלק קטן מאוד יחסית בצמצומים שעשינו, הצמצומים שלנו מדברים על 15 מיליון שקל. התרומה של העובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות תהיה בקושי 1,200,000 שקלים".


"אין שום השפעה על מה שקורה ב'קרקורים' ששמענו לאחרונה בכל מיני הודעות מפוברקות בפייסבוק – מכיוון שאנחנו עסוקים בעשייה ואין לנו פנאי להתייחס לשטויות שקורות מסביב"


 

אז איפה אתם חותכים ומקצצים?

"'הבשר' היה בכל מיני פרמטרים. 2015 הייתה שנה שתוקצבה ב-6 מיליון שקלים בהחזר וועדים מתוך הארנונה שהרשות גבתה, והתכוונה להחזיר 6 מיליון שקלים לישובים, אלא שמשרד הפנים אמר שהוא לא יכול לאשר החזר וועדים במצב שהרשות בגירעון, זאת אומרת שהרשות לא מצליחה להתנהל בצורה תקינה, היא לא מצליחה לתת שירותים והיא גם מנסה לתת החזר וועדים, זה כמובן לא הגיוני. בסדרי גודל בין ינואר ליוני 2015, הרשות נכנסה לגירעון של 7 מיליון שקלים. כל החזר הוועדים הוא 6 מיליון, רק בחצי שנה, לא רק שאתה לא יכול לתת את זה אלא אתה גם נכנס לגירעון. לכן משרד הפנים אמר שהוא לא נותן לזה יד וייתן לזה להמשיך לקרות. אנחנו הגדלנו את ההכנסות שלנו, ובהנחיית משרד הפנים, לקחנו גם חברת גבייה וגם עשינו סקר נכסים בכל הישובים כמו שדורש משרד הפנים, זה החוק, פעם ב-5 או 6 שנים צריך לעשות סקר נכסים בכל הישובים, כולל במגזר הערבי, כולל כולם, ואנחנו עושים את זה היום עם כל הרעש שיכול להיות שזה מייצר".

למרות שזה לא משרת אתכם מבחינה אלקטוראלית?

"בעניין הזה אני חייב להגיד שאני בטוח לגמרי, חוץ מהכאב הרגעי שיש לאדם בכיס, בסופו של דבר כשהוא מבין ומאמין ביושרה של ראש הרשות והרשות עצמה שלא מדובר רק בו, אין כאן עניין פרסונלי, כל אחד מקבל באופן שוויוני את השירותים וכל אחד משתתף גם באופן יחסי, מה שהחוק מחייב אותו ומה שהוא צריך לתת כמיסים. אנחנו לראשונה ב-2015 החלטנו שאנחנו עושים בדק בית ובדקנו האם הישובים שלנו מקבלים באופן שווה את השירותים ולא הופתענו לגלות שלא. גם בעניין הזה עשינו סדר. המערכת פעלה בלי בקרה מספקת. אנחנו גילינו שבשינויים של הסכמים, קיצצנו מעל 2 מיליון שקל בשנה בפינוי פסולת. פשוט מאוד בשינוי הסכם. רק שיפרנו את ההסכם עם הספק".

• "תושבי הגלבוע שיודעים להבחין מצוין מה קרקורים ומה עשייה"

בחודשים האחרונים מנהלים גורמים אופוזיציונרים לנור, קמפיין פייסבוקי מתוזמר ומתוזמן היטב, ובו טענות על התנהלותו של ראש המועצה. לדברי נור הוא מעורב מאוד במה שקורה ברשת, אבל בעיקר בדף שלו ושל המועצה: "אני מעורב מאוד בכל מה שקורה בדפים של המועצה ושלי כמובן עד לרמה של ניסוח הדברים. אין שום השפעה על מה שקורה ב'קרקורים' ששמענו לאחרונה בכל מיני הודעות מפוברקות אחרות – מכיוון שאנחנו עסוקים בעשייה ואין לנו פנאי להתייחס לשטויות שקורות מסביב. אני מאמין מאוד בכלי הזה ואני מאוד מאמין בתבונה של הציבור תושבי הגלבוע שיודעים להבחין מצוין מה 'קרקורים' ומה עשייה".

• אחד על אחד  – שאלון אישי


איך נראה יום ממוצע שלך נראה?

"יום סביר שלי מתחיל ב-5:30 בבוקר. בדרך כלל עד 7:30 אני עונה למיילים והודעות שלא הספקתי לענות יום קודם. אני מסיים בדרך כלל מאוד מאוחר בערב, לפעמים בלילה".

עובד נור עם אשתו דורית ובנותיו. באדיבות הפייסבוק עובד נור הרשמי
עובד נור עם אשתו דורית ובנותיו. באדיבות הפייסבוק עובד נור הרשמי

מה ה"מחיר" של תובענות התפקיד ברמה המשפחתית?

"זכיתי לחיות עם אישה מדהימה. אני בהחלט נעדר לא פעם מאירועים משפחתיים, אבל משתדל לפצות אותם במעט זמן, באיכות גבוהה יותר.

אני יכול להקריא סיפור לבת שלי לפני השינה, עם בת אחרת לעשות תרגיל בחשבון, ועם בת נוספת לשבת לארוחת בוקר. אנחנו משפחה שמאוד אוהבת לטייל, מאוד אוהבים לישון בשטח, להיות לבד, וגם עם כמה חברים. זו האיכות המשפחתית שאני זוכה לה".

מתי היית בחופשה אחרונה?

"הפעם האחרונה שישנו יחד בחוץ זה היה בעת שחנכנו את מעיין חרוד. אני משתדל להקדיש את יום שבת למשפחה. יום שישי מבחינתי זה יום עבודה כמעט כמו יום רגיל. יום שבת זה יום שאני משתדל להתנתק ולהיות רק עם המשפחה".

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי? איך אתה מנקה קצת את הראש?

"כשאני צריך לגמרי להתנתק אז אני רואה טלוויזיה, בעיקר סרטים. אני גם מאוד אוהב לטייל, בעיקר עם המשפחה שלי".


• "שום דבר לא יהיה בכפייה"

לקראת סוף חודש יולי האחרון בחנו במועצה אפשרות להוביל הליך של שינוי מהותי במערכת הגיל הרך במועצה, אותה הגדירו גורמים אופוזיציונרים כ'הפרטה', הגדרה שמעלה מיד מחאה מצד נור, "מי שקרא לזה הפרטה, ניסה לצבוע את זה במהלך מסוים בזמן שאנחנו עשינו מהלך אחר לגמרי. אני מחייב את כל המחלקות שלי עד אחרון העובדים להיות קשובים למחשבות ולרגשות של התושבים שלנו ועד לראש הרשות. הבהרתי כבר בהתחלה ששום דבר לא יהיה בכפייה, מדובר פה בחינוך, הורים מאוד רגישים לנושא הזה ולכן שהבנו שהם קצת חסומים, הבנו שמשהו בתהליך השתבש וניתן להגיד את זה בהחלט בגלוי.
אנחנו החלטנו לעשות באמת תהליך של בדיקה ולבוא עם תוצאות של ההבנות שלנו לידיעת הציבור. הציבור נזעק, לא משנה כרגע אם זה מסיבות פוליטיות שמישהו הזעיק אותו. הקשבנו קשב רב, פתחנו את המליאה והזמנו הורים להביע את דעתם ובסוף המליאה אמרתי: "רבותיי, למען הסר ספק, אם לא הבנתם אותי קודם, לא היה פה שום כוונה לעשות את הדברים בצורה נחפזת, להנחית דברים ולעשות אותם בצורה של כפייה. אנחנו שומעים שאתם מאוד חוששים כרגע מהמהלך הזה, אנחנו נבדוק את עצמנו שוב פעם, נמשיך את הבדיקה שלנו בלי שום איום שמישהו יחשוב שהשנה זה הולך לקרות. שנהיה שוב בשלים, נבוא אליכם לשיח ציבורי בעניין הזה".


"אין לנו מצדה בגלבוע, אבל יש לנו את הרי הגלבוע שזה הרבה יותר, אבל לא שמעו על זה בחו"ל. אנחנו מתכוונים לבדל את הגלבוע בנושא של תיירות האקסטרים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בדיעבד, היית יוצא שוב למהלך כזה?

"ההד והביקורות השליליות הן מתוך חוסר ידע, לא מתוך זה שאנחנו עושים משהו לא נכון. אני חושב שהייתה פה אי הבנה ובעניין הזה אני בהחלט לוקח אחריות. אני חושב שבשיח מול הציבור, יצאו דברים מהקשרם. אמרנו מתוך ענווה שיכול להיות שלא נחשוב שאנחנו מצוינים בהכל. אנחנו הכתבנו שלא נוגעים בכוח אדם ובצוותים כי אנו מאמינים שאלה החוזקות שלנו, ורק אם יימצא בתוך התהליך הזה מישהו שמתאים לנו בגלבוע, אז נוכל לבוא בבשורה להורים. מה שקרה שהשיח עם ההורים הקדים קצת את התוצאות של הבדיקה ולכן עצרנו כדי שלא ליצור תחושה שכופים משהו על מישהו. אבל אני ממש לא חושב שעשינו מהלך לא נכון, ושנית אני לא חושב שיש פה הפרטה. הפרטה זה אומר שאתה מוציא ממך את האחריות ולרגע אחד לא התכוונו להוציא מאיתנו את האחריות".

• "אנחנו בהחלט בתהליך מצוין עם העובדים"

לאחר שנה של דיונים אושרה לפני כחודשיים תכנית ההתייעלות הארגונית של עובדי המועצה שגובשה בשיתוף ההנהלה וועד העובדים. עובד נור, ראש המועצה ונציגי וועד העובדים בישרו לעובדים על ההבנות שהושגו, ועל צעדי ארגון משמעותיים, שלא יכללו פיטורי עובדים במסגרת התכנית.

אחרי החתימה על ההסכם, איך היחסים מתנהלים מול הוועד? האם מתקיים שיתוף פעולה?

"אני לא יכול להצביע על שיתוף פעולה עם הוועד. אני כן יכול להגיד שאנחנו בהחלט בתהליך מצוין עם העובדים, אנחנו כבר הכנו תכנית של ערבי עובדים, טיולים וגיבוש. אנחנו בטוחים שיצאנו לדרך חדשה. צריך להבין שבתוך המנגנון הזה והארגון הזה יש קולות פוליטיים שיש להם אינטרס שאינו קשור בטובתם של העובדים. אני לגמרי משוכנע שאנחנו רואים את טובת העובדים, אנחנו מבינים שטובת התושבים, זו טובת העובדים, זאת אומרת, שעובדים מרוצים נותנים שרות טוב – ולכן זה נר לרגלנו".

עובד נור עם השר כץ בנסיעת הבכורה ברכבת העמק
עובד נור עם השר כץ בנסיעת הבכורה ברכבת העמק

איך אתה חושב שרכבת העמק תשפיע על מרקם החיים והתעסוקה של הגלבוע?

" 'רכבת העמק' –  היא פרויקט לאומי שהוביל שר תחבורה. לצערי לא הצליחו בזמן לתכנן הקמת תחנה לתושבי הגלבוע. יחד עם זאת, אני חושב שהפרוייקט ממנף את כל אזור הצפון, ואני בטוח שזה משדרג גם את איכות החיים, שווי וערך הקרקע בגלבוע. הפרוייקט בוודאי יעזור לאזורי התעשייה וליזמים שרוצים להגיע לאזור הזה ואנחנו בהחלט מתכוונים לא להרים ידיים ולדרוש שתהיה פה תחנה".

איך אתה פועלים לפתח יותר את ענף התיירות במועצה?

"אנחנו בונים תכנית עבודה יחד עם משרד התיירות והחלטנו לבדל את עצמנו. כחלק מתיירות, כשרוצים להצליח צריך לשאול מה אני מציע שונה. אז אין לנו מצדה בגלבוע, אבל יש לנו את הרי הגלבוע שזה הרבה יותר, אבל לא שמעו על זה בחו"ל. אנחנו מתכוונים לבדל את הגלבוע בנושא של תיירות האקסטרים. התחום הגיאוגרפי שלנו ניחן בשילוב מפליא ומדהים מבחינת תיירות. ראשית כמובן הנופים באקסטרים והשני בנושא של אוויר. יש לנו את הכדורים הפורחים, מצנחי רחיפה, יש כאן יזם שרוצה להקים בית ספר לצניחה חופשית והכל זה פיתוח בר קיימא.
זאת אומרת, זה כמעט אפס פיתוח שמפריע לנופים ומשמר פה את סדר היום. יש פה גם מאגרי מים ובריכות דגים שקל מאוד לפתח עליהם רעיונות של Sky Surfing וסקי מים בכבלים. ביבשה כמובן זה ריינג'רים, אופני הרים שכבר פועלים פה בשטח, סוסים וכן הלאה. אנחנו מקדמים תכנית כרגע להפוך את הבור המרכזי במחצבת גדעונה לאתר של טיפוס קירות ואומגות. קיבלנו חיבוק ממשרד התיירות וגם קידום של מפת התיירות למענקים לטובת הקמת בתי מלון. אפשר גם לקחת את מעיין חרוד ולהפוך אותו לחורשת טל הבאה של ישראל. לקחת את ה'מקהל' ולהביא אליו הופעות מהארץ ומחו"ל. אנחנו זוכים לרוח מאוד חיובית משרי הממשלה בנושאים הללו".

• פרוטרום – תמונת מצב

אחת הסוגיות הנפיצות ביותר עמה יצטרך נור להתמודד בכהונה הקרובה היא הקמת מפעל פרוטרום. בטרם מונה לתפקיד ראש המועצה התנגד נור להקמת המפעל בשטחי המועצה. לדבריו, הוא נכנס לתפקיד לאחר שהמפעל כבר היה רגל וחצי בגלבוע.

הפגנת מאות מהגלבוע נגד הקמת פרוטרום
הפגנה נגד הקמת פרוטרום בגלבוע. צילום: ארכיון

"אנחנו פתחנו את הבחינה של כניסת פרוטרום לגלבוע, בצורה מאוד יסודית ומעמיקה, שיתפנו את הציבור ויש לי כוונה להמשיך לשתף את הציבור בכל הצעדים בקבלת ההחלטה הזו קדימה", מדגיש נור, "מכניסתי לתפקיד למעשה אני משמש גם יו"ר הוועדה המקומית ולכן אני יכול להגיד שאני נגד באופן מובהק למפעלים מזהמים. אני לא יכול להגיד שאני נגד מפעל כזה או אחר, ספציפית זה לא נכון, אבל אני יכול להגיד שנביא לדיון במליאה את כל מערכת השיקולים מחדש וניקח על עצמנו את הזכות כמליאה שתפקידה לשמש וועדה לתכנון ובנייה לפני שנחליט אם אנחנו נותנים היתרים או לא נותנים היתרים לפרוטרום ובאיזה תנאים.
בכוונתי להוביל כאן מהלך של שיתוף הציבור עד ביצוע קלפי בישובים של תושבים שיצביעו אם הם רוצים את פרוטרום בגלבוע או לא. פרוטרום זה מפעל שכניסתו או אי כניסתו לגלבוע ישפיע לא רק ברמה הלוקאלית של ה-500 מטר סביב המפעל, אלא על כל האזור. לכן אני חושב שהתושבים זכאים להשפיע בצורה חריגה ביחס לכל ההחלטות האחרות שאנחנו מקבלים פה".

• "בחנו מחדש של מה זה חינוך בעינינו"

בקמפיין הבחירות שניהל נור בבחירות האחרונות הוא הדגיש לא פעם את נושא החינוך ככזה הקרוב ללבו. גם היום, אחרי יותר משנה בתפקיד, נראה כי נור מוצא לו חשיבות מכרעת. "אני חושב שחינוך הוא לא תשובה לשאלה, אלא הוא תשובה לכל השאלות" מסביר נור, "אני מאמין בזה בכל מאודי. לכן, גם בתקופת שנת התייעלות ההשקעה היחידה שעשינו בהגדלת התקציב הייתה ההשקעה בחינוך. השקענו מעל חצי מיליון שקל בבניית הצללות בכל גני הילדים. הדבר השני שעשינו זה השקעה מיידית בתוך מערכת החינוך הפורמלית בבתי הספר היסודיים. פיתחנו גם מאוד את החינוך הבלתי פורמלי בגלבוע, הבאנו מרכזי למידה לישובים ולכפרים הערבים, והיום יש בכל בתי הספר היסודיים בכפרים פעילות אחר הצהריים של תגבור בשיעורים וגם פעילויות חברתיות. אנחנו שוב עושים שיתופי פעולה עם עמותות כמו 'אופנים' וחברות אחרות שבאים עם רופאים צעירים ומדענים. לא פחות חשוב, ואולי הדבר הכי חשוב, עשינו תהליך של שיתוף של הציבור, מאוד מרשים וגדול של יצירת חזון חינוכי לגלבוע, עם שולחנות עגולים, עם בחינה מחדש של מה זה חינוך בעיננו, מה רצוי ומה אנחנו רוצים להנחיל לילדנו. זה החיבור בין העבר לחלומות העתיד. אנחנו מאוד מכבדים את המסורת של העבר עם החזון שלנו לעתיד. מאוד חשוב לנו הפסיפס וחיבור הקהילה של הגלבוע, יהודים, ערבים, קיבוצניקים, מושבניקים, וכן הלאה".

• תרבות לכול

בשנים האחרונות הביעו תושבים רבים ברחבי הגלבוע תרעומת על ההיצע התרבותי הדל המוצע לתושבים, בעיקר לשכבות הבוגרות יותר, שנאלצו לא פעם נדדו לעפולה ולעמק המעיינות בכדי ל"צרוך" את מנת התרבות שלהם. נור מסביר כי הוא היה מודע לקולות שנשמעו ב"ווליום גבוה" ולכן החליט לרכז מאמץ בנושא במטרה להוביל שינוי: "אחת ההחלטות שעשיתי זה להוסיף מינויים למבוגרים. היו פה רק הצגות ילדים שהצליחו. הנחתי את גלית בר-גיל, מנהלת מחלקת התרבות להקים פה את תכנית המנויים למבוגרים והיא אמרה לי ברעד וחיל 'זה יהיה קשה'. אמרתי לה שבנושא הזה ראוי שניקח פה גם את הסיכון – גם אם זה אומר שאנחנו מסבסדים באופן עמוק את השנים הראשונות, כי תרבות בעיניי זה ערך – אבל זה גם מוצר שצריך ללמד לצרוך. קודם כל מי שכבר צורך אותו, צריך לדעת שאנחנו התחלנו בשלב שהוא רגיל לצרוך אותו במקומות אחרים ולא בגלבוע. עכשיו צריך ולהסביר לו שיש תרבות ראויה גם בגלבוע".

נור חוגג אליפות ליגה לאומית עם גלבוע גליל. נותן בינתיים רוח גבית לקבוצה בליגת העל
נור חוגג אליפות ליגה לאומית עם גלבוע גליל. נותן בינתיים רוח גבית לקבוצה בליגת העל. צילום: ארכיון

מה לגבי ספורט? אתה כמה אתה מעורב בקבוצות הספורט הייצוגיות גלבוע גליל ואסי גלבוע?

"אני מעורב מאוד במקומות שבהם אני חושב שאני נדרש. בוודאי שבקבוצת הכדורסל אני לא מתערב כלל בניהול. יש את הבעלים, חיים אוחיון שהקבוצה בעצם היא שלו והוא אחראי על רוב התקציב בשותפות הזאת. אני מאוד מעורב בכל מה שקשור בלתמוך בהם במתקנים, בהסעות, בקבלת החלטות לגבי השותפות לדרך. המדיניות שלי היא שהקבוצה הזו היא צריכה לשמש דגל וחיבור אל הקהילה. הקשר שלה היום למועדון הנוער ואל הילדים הוא קשר מאוד הדוק. היעד שלנו לחבר ולהרחיב גם את הקשר שלה לקהילה".

בוא נדבר פוליטיקה. הבחירות הבאות במאי 2018. עד כמה אתה כבר נערך להן?

"כשאני קם בבוקר אני חושב רק על דבר אחד, לגרום לתושבי הגלבוע להיות שמחים ולדעת שראש המועצה עושה ועובד למענם. אני חושב שזו ההכנה הכי טובה לבחירות".

זו גרסת הפוליטיקלי קורקט?

"לא. אני מאמין שככל שאני יהיה עסוק יותר בעשייה ופחות בפוליטיקה, זה ישרת את כל האינטרסים הפוליטיים בסופו של דבר. התושבים רוצים לראות תוצאות. אני הגעתי באמצע קדנציה במצב שכל התנאים נגדי. גם רוצים שינוי מקצה לקצה וגם התנאים הם שבאמצע קדנציה, עם מצב גירעוני של הרשות, כולם יודעים שמי שבא- הסיכוי שלו להיכשל גבוה מאוד. אני חושב שאנחנו מוכיחים הצלחה, אני חושב שהתושבים רואים את זה ומרגישים את זה. אין לי שום ספק שהם ידעו גם להעריך את זה בבחירות ולא משנה מתי הם יקרו. ראש מועצה שנה וחצי אחרי בחירות, לא מתעסק בבחירות, הוא מתעסק בעשייה.

יש אנשים אחרים שנערכים בעבורך ליום הבוחר?

"לא. עובדי הגלבוע עוסקים כל היום בעשייה".

סמוך לטירת צבי: סוכלה הברחת נשק גדולה

|

נוף הגליל: נתפסה סחורה החשודה כמזויפת

|