ראש מוא"ז הגלבוע נור מזהיר: "אנחנו עומדים על סף תהום"

שלושה ימים לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בגלבוע, כינס עובד נור את העובדים ושיתף אותם בתחושותיו: "אתם חושבים שרציתי להיכנס לתפקיד ולהתחיל לקצץ לוועדים, בפעולות, בכוח האדם? אבל כשאין תזרים והמועצה אפילו לא מסוגלת לשלם לעובדיה את הביטוחים כחוק, אז לא נותרת ברירה". מחר יערוך ועד העובדים כנס יחד עם נציגי ההסתדרות

עובד נור, ראש המועצה אזורית גלבוע כינס אמש את העובדים לפגישה במרכז דורות בגלבוע, במטרה לעדכן אותם באופן אישי במצב תכנית ההתייעלות: "משרדי ממשלה הפסיקו להעביר כספים, כי הכספים שנועדו לחינוך ולרווחה נבלעו בגירעונות", אמר נור לעובדים, "אנחנו עומדים על סף תהום. כמה שנדחה את הקץ, נצטרך רק לקצץ יותר".

נור הסביר לעובדים כי הוא קיים תהליך הדברות עם הוועד, אולם הוועד בחר שלא להגיש תכנית התייעלות: "יש מאיפה להוריד", הוא אמר להם, "כולל קיצוצים בשכר עובדים בהסכמה, ואני בראשם".

• רפורמת כלי הרכב תחילה

נור אמר כי הוא פועל באחריות הנדרשת: "אתם חושבים שרציתי להיכנס לתפקיד ולהתחיל לקצץ לוועדים, בפעולות, בכוח האדם? אבל כשאין תזרים והמועצה אפילו לא מסוגלת לשלם לעובדיה את הביטוחים כחוק, אז לא נותרת ברירה.
עלי לפעול באחריות כדי שכולנו ניקח כמה צעדים אחורה מהתהום. זה לא קל אבל באתי למועצה כדי לעשות את השינוי הנדרש, כדי שבסופו נוכל לשרת את התושבים, בשביל זה אנחנו כאן ואת זה אסור לאף אחד לשכוח". נור ציין עוד כי הוא מתחיל ברפורמת כלי הרכב, שתחול על כלל העובדים, ומשמעותה החזרת רכבים והחלפת רכבים לזולים יותר.
בתום המפגש אפשר נור לעובדים לשאול שאלות אולם שקט שרר באולם. לשניים מנציגי הוועד, אמר נור שהזמן מוקדש לשאלות העובדים. משלא עלו כאלו, סיים נור את המפגש.

• ועד העובדים: "אנו עובדים יחד עם ההסתדרות בצורה שקולה"

מוועד עובדי המועצה והמתנ"ס נמסר כי לצערם ראש המועצה לא אפשר להם להתבטא ולייצג את העובדים, "אנו עובדים יחד עם ההסתדרות בצורה שקולה ומסודרת לטובת העובדים. לשם כך זימנו את כלל עובדי המועצה, המתנ"ס וגופי הסמך לאסיפה ודיון פתוח יחד עם ההסתדרות, מחר בערב בבניין ההסתדרות", הוסיפו בוועד.