קרפיון ״קטנטן״ במשקל 7 קילו: תחרות 'דייג ספורטיבי' בינלאומית בכינרת

אוחזי החכה הטובים בישראל ובעולם ״מבלים״ בימים אלה בלילות ללא שינה ובקור מקפיא באגם הלאומי במטרה אחת: לתפוס את הדג ה״שמן״ בכינרת. השיא אגב עומד על יותר מ-16 קילוגרמים

תחרות הדייג הספורטיבי הבינלאומית בכינרת בעיצומה ותסתיים מחר, לאחר 125 שעות של דייג רצוף, ללא הפסקה בחופי איגוד ערים כינרת בצד המזרחי של האגם הלאומי וביזמת עמותת "ישראפיש". מלבד חווית הדייג באגם הלאומי, התחרות מהווה גם מאבק הישרדותי בתנאי קור ולילות באוהל על החוף, ללא שינה, במטרה לזכות בגביע הבינלאומי ובניסיון לשבור את שיא כל הזמנים, בתפיסת הדג הגדול ביותר בכינרת, העומד על שיא של 16.200 ק"ג שנתפס בשנת 2012.
עד כה הדג הגדול ביותר שנתפס על ידי המשתתפים בתחרות היה במשקל של 6.480 ק"ג, אך הדייגים טוענים, כי הסיבה לכך נעוצה ברוח המזרחית שהרחיקה את הדגים מהחוף. הלילה חל שינוי בכיוון הרוח למערבית והדייגים אופטימיים "שינוי כיוון הרוח יקרב את הדגים לחוף, יש לנו עוד 48 שעות של דייג בתקווה לשבור את השיא". כבר בשעות הבוקר, עם שינוי כיוון הרוח ציינו השופטים, כי חלה עלייה בכמות הדגים.


מלבד הפרס האישי על תפיסת הקרפיון הגדול ביותר, מתחרים הצוותים על תפיסת המשקל הרב ביותר של קרפיונים שהוצאו מהכינרת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הדייגים משתמשים באביזרי דייג מתקדמים ואיכותיים במיוחד, כך שהדגים לא נפצעים כלל במהלך תפיסתם ומיד לאחר שקילתם מוחזרים למים. "אנחנו אוהבים דגים ומקפידים מאוד לשמור עליהם" ציינו הדייגים.
ברשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת נערכו מבעוד מועד לתחרות והכשירו את השטחים בהם מתקיימת התחרות בחופים צאלון, גולן, כורסי, לבנון דוגית ודוגה. אירוע הפתיחה התקיים ביום ראשון במפגש הדייגים בנמל עין גב, בהשתתפות קפטן מנחם לב, הדייג הוותיק מנמל עין גב שייקח חלק גם באירוע הסיום של התחרות.
24 קבוצות הדייגים המתחרות מורכבות מ- 78 דייגים ודייגות, בניהם דייגים מבלארוס, אוקראינה, רוסיה וארצות הברית. כמו כן נציגות ישראלית מכל רחבי הארץ, לרבות קבוצת דייג דרוזי- בעל ואשה- אג'וד ודיאנה אבו סעדה מהכפר מסעדה בגולן.
קפטן מנחם לב, דייג וותיק מנמל עין גב, מברך על תחרות דייג ספורטיבית בכינרת בחורף ואומר, כי מאז תחילת התחרות ביום א', טמפרטורת המים באגם הלאומי נוחה יחסית: "השנה מזג האוויר אידיאלי לדייג, החל מהיום יש לדייגים כיווני רוח נוחים ומזג אוויר טוב, אני צופה שהשנה הם ייתפסו וישחררו הרבה קרפיונים גדולים".
מלבד הפרס האישי על תפיסת הקרפיון הגדול ביותר, מתחרים הצוותים על תפיסת המשקל הרב ביותר של קרפיונים שהוצאו מהכינרת. טקס חלוקת הגביעים והמדליות יתקיים ביום שישי בבוקר במפגש הדייגים בנמל עין גב.

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|