קרן האור של עדנה

צוות של מד"א ובו הפרמדיקית קרן פייר הוזעק לטפל בעדנה אפרת ממושב כפר יהושע בעמק יזרעאל, שלקתה בהתקף לב. כשלושה שבועות לאחר האירוע היא ביקשה מבני משפחתה לאתר את הפאראמדיקית שהצילה את חייה. המפגש בין השתיים הוביל לבכי משותף וחיבוק חם, "ראיתי בעיני רוחי את חברתי הטובה שהלכה לעולמה לפני שנתיים וחצי", סיפרה עדנה, “רק אחרי שהתעוררתי בבית החולים הבנתי שקרן החזירה אותי לחיים. היא קרן האור בחיים שלי". צילום: דוברות מד"א

את יום שלישי לפני כחודש עדנה אפרת מכפר יהושע שבצפון הארץ לא תשכח בחיים. באותו יום התקבלה פניה במוקד מד"א על אישה בת 81 שלא חשה בטוב בבניין משרדים בתל אביב. ראשונים להגיע היו שני חובשים רכובים על אופנועי מד"א ואחריהם אמבולנס וניידת של טיפול נמרץ. פראמדיקית מד"א קרן פייר איבחנה שמדובר באוטם בשריר הלב (התקף לב) והתחילה מיד בטיפול רפואי. תוך כדי הטיפול אפרת איבדה את הכרתה עקב הפרעת קצב קטלנית בלב. קרן הגיבה במקצועיות ובמהירות ויחד עם צוות הניידת, חובש רפואת חירום ראמי חנות ומשתלמת קורס הפאראמדיקים רינה הנדריך נתנו שוק חשמלי וביצעו עיסויים בלב. כעבור מספר דקות חזר ליבה של עדנה לפעום והיא פונתה במצב קשה מאוד ישירות לחדר הצינתורים בבית החולים.
"אני לא אשכח", סיפרה אפרת, "כשהכניסו אותי לניידת טיפול נמרץ קרן ורינה דיברו אותי והתחילו את הטיפול הרפואי. אני ראיתי בעיני רוחי את חברתי הטובה שהלכה לעולמה לפני שנתיים וחצי. רק אחרי שהתעוררתי בבית החולים הבנתי שקרן החזירה אותי לחיים, היא החייתה אותי. בהתאוששות בבית החולים ניגש אלי אחד הרופאים ואמר לי שכמעט מתתי ובזכות שתי הבנות בניידת טיפול נמרץ אני בחיים. באותו רגע ידעתי שאני אמצא את קרן, אחבק אותה ואודה לה פנים מול פנים שהיא החזירה אותי לחיים. היא קרן האור בחיים שלי."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר כשלושה שבועות, כאשר עדנה הגיעה לבית החולים לבדיקות, היא ביקשה מביתה לרדת מהאוטו בכניסה למיון בסמוך לאמבולנסים במטרה לאתר את הפאראמדיקית שהצילה את חייה.
פראמאדיקית מד"א, קרן פייר: "הייתי בבית החולים כשניגשה אלי בת שירות ואמרה שיש מטופלת שמחפשת פאראמדיקית ומתארת מישהי שדומה לי. ניגשתי אליה והיא סיפרה לי שהיא עברה אירוע לבבי ועברה החייאה. לקח לי כמה רגעים להבין על מה מדובר ואז נפל לי האסימון. התרגשתי מאוד, עלה לי חיוך על הפנים והיא שאלה אותי אם אפשר לחבק אותי ועניתי שכמובן. עמדנו בוכות מאושר בכניסה למיון ומחזיקות ידיים. זו פעם ראשונה שאני פוגשת פנים מול פנים ולא בתמונות מטופלת שביצעתי בה פעולות החייאה והיא בהכרה מלאה ללא נזק, זה ממש מדהים ומרגש"
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "לא תמיד החובשים והפארמדיקים שמעניקים טיפול ראשוני מציל חיים יודעים מה סוף הסיפור. אחרי שהמטופל מפונה לבית החולים ממשיכים תמיד לאירוע הבא, להציל עוד חיים. אני שמח שלסיפור של עדנה היה סוף טוב. זה הסיפור של פעילות כוחות מד"א – מהירות ומקצועיות יוצאת דופן, לצד קשר עמוק בין מטפל למטופל שייחקק בלבם לעד. אני מאחל לעדנה ולמשפחתה החלמה מהירה וחיים מאושרים"