קרית טבעון – בראונשוויג

על רקע העננים המתקדרים על ישראל בזירה הבינלאומית, ציינו השבוע בקרית טבעון את יובל ה 50 לשנה כינון היחסים הדיפלומטיים גרמניה-ישראל עם עם העיר התאומה מברנשוויק שצהירה על מחויבות גרמניה לישראל ועל הרצון להמשיך ולפתח את הקשרים המיוחדים והפרויקטים בינם לבין קרית טבעון. צילום דוברות קרית טבעון

בטקס מרשים ומכובד חגגה העיר בראונשוויג בגרמניה – העיר התאומה של קרית טבעון – יובל שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל. הטקס נערך בארמון העירייה הישן במעמד ראש עיריית בראונשוויג – אולריך מארקות ובנוכחות ציר שגרירות ישראל אבי ניר- פלדקליין, יו"ר האגודה לידידות גרמניה – ישראל פרופסור יוהנס קירשנר, יו"ר הוועדה לקשרי חו"ל מקרית טבעון מרים ראוך ובעלה יוסף ראוך וחבר הוועדה הרב אורי טמל. כמו כן השתתפו: נציגי ממשלת המחוז, בכירי הכנסיות והארגונים השונים, עיתונאים וקהל רב.
מארקות פתח את הטקס בברכות חמות ואחריו קראה מרים ראוך ממכתבו של ראש המועצה דוד אריאלי בו הדגיש את החשיבות הרבה שהוא מייחס לקשרים הטובים עם בראונשוויג.
ניר-פלדקליין הבליט את חשיבות הקשרים בין ישראל וגרמניה בתחום הכלכלה, התרבות וההגנה ובנוסף פנה ישירות אל הצעירים באולם ואמר שהם הם העתיד של הידוק הקשרים.
הרב אורי טמל אמר בנאומו: "מי היה מאמין בשנת 1945 אחרי המלחמה, ש 70 שנה אחרי כן, נשיא גרמניה וישראל יתחבקו בברלין בטקס יובל הקשרים בין שתי המדינות".
טמל סקר את התהליך ההיסטורי של יחסים אלה ואיך גרמניה הפכה מגיהינום השואה לחברה החזקה ביותר של ישראל באירופה. יחד עם זאת הדגיש כי אנו רואים בדאגה את האנטישמיות שחזרה בגרמניה.
"אמנם היא קיימת גם במקומות אחרים אבל אם שומעים בהפגנות אנטי ישראליות קריאות כמו – מוות ליהודים – בשפה הגרמנית, זה מעלה רגשות זוועה. מהחברות בין ישראל וגרמניה מצופה להשמיע בקול חזק קריאות נגד האנטישמיות וגם לעמוד נגד מנהיגים של מדינות אחרות המאיימות בלי בושה להשמיד אותנו. החלום הוא שהיחסים בין ישראל וגרמניה ובין קרית טבעון ובראונשוויג יתחזקו וישמשו דגם להשגת שלום. דגם, שיראה איך אפשר להפוך שונא לאוהד".
מארקות סיכם ואמר כי הוא משוכנע שהיחסים בין בראונשוויג וקרית טבעון ימשיכו להתחזק דרך הפרויקטים המשותפים של חילופי נוער ומשלחות אמנים ופרויקטים חדשים שיתפתחו בעתיד, בסיום העניק תמונת תדפיס עם סמליה המובהקים של בראונשוויג כשי למועצת קרית טבעון.
במעמד זה מסרה ראוך את השי ממועצת קרית טבעון והעומד בראשה,  תדפיס תמונה מקורי של האמנית חיה גרץ-רן "רות (דיין) לרגלי פסל אלכסנדר זייד"