קרוספיט: מעלים דופק לקראת הקיץ

רוצים שינוי? להרגיש להיכנס בכושר לכושר ולאתגר את הגוף שלכם בדרך קצרה, אפקטיבית ומגוונת? תחשבו על קרוספיט

"קרוספיט" היא שיטת אימון גופני שפותחה בארה"ב במטרה לשפר את כושרם ויכולותיהם הגופניות של ספורטאים מקצוענים. לאחר שהשיטה הוכחה כמוצלחת היא אומצה על ידי יחידות העילית של הצבא והמשטרה וכמובן גם על ידי קהילת מדריכי הכושר האזרחי.
בקרוספיט לא מתאמנים בחדר כושר ואין לנו צורך בציוד יקר או מכשירים מיוחדים, האימון מתבצע עם ציוד פשוט וניתן להתאמן בסמוך לבית, בטבע או בכל מקום אחר. הקרוספיט הוא אימון פונקציונאלי, כלומר משפר את היכולת לבצע פעולות פונקציונאליות בחיי היום יום. כל תנועה או תרגיל שנבצע באימונים יעזרו לנו לבצע פעולות פיזיות שגרתיות.

• תורת הקרוספיט במילה אחת: יעילות

המטרה בקרוספיט היא לשמור על גיוון: גיוון בתנועות, במשקלים, בזמן ובציוד וזאת בכדי ליצור אימונים שונים ממש כשם שהיומיום שלנו שונה ומשתנה. לכן ניתן לומר שקרוספיט מאמן אותנו לאתגרי החיים. אם אנחנו טובים בענף ספורט ספציפי זה לא אומר שאנחנו בכושר אלא שאנחנו טובים בתחום מסוים בתוך מגוון תחומי הכושר. לכן, בקרוספיט אנחנו מסתכלים על כושר במובן הכי רחב ודואגים כל הזמן לבצע שינויים ולאתגר את הגוף וכך להיות ב"כושר כללי" ברמה הגבוהה ביותר.
נקודה מאוד משמעותית בקרוספיט היא הקהילה שגורמת לנו להרגיש שאנחנו חלק ממשהו ושאנחנו לא נלחמים לבד. האימון נערך בקבוצה בה כולם מבצעים את התרגילים יחד – אבל כל מתאמן בתוך הקבוצה מבצע תרגילים בהתאם ליכולת שלו. כך, כל אחד עובד ומתקדם לפי הקצב האישי שלו. כמובן שהכל מתבצע בהדרכה צמודה של צוות המאמנים אשר מדריך ומלווה גם את הקבוצה וגם את הפרטים בתוכה.

מתאמני קרוספיט עפולה
מתאמני קרוספיט עפולה

במהלך האימונים אנו משפרים משמעותית את יכולת התנועה שלנו כאשר המטרה הסופית היא להגיע לרמת אפקטיביות מקסימאלית, שכל תנועה תהיה יעילה מאוד וכך נוכל לבצע אימון אפקטיבי מאוד לגוף במהלך פרק זמן קצר מאוד. זוהי בעצם תורת הקרוספיט במילה אחת – יעילות.
ברגע שנגיע לרמת יעילות גבוהה נוכל לבצע אימון קצר מאוד אך אפקטיבי מאוד לגוף שלנו. ההפתעה הראשונה של מתאמני קרוספיט חדשים מתרחשת כשהם מגלים שגם באימון קצר מאוד של כמה דקות ניתן להגיע לתוצאות מדהימות ובמקום לשרוף שעות על גבי שעות באימוני כושר "קונבנציונאליים",. ניתן לרכז מאמץ ובעזרת הדרכה נכונה בונים כושר מדהים בזמן קצר וכמובן שעל הדרך גם מחזקים ומחטבים את הגוף.

• איך מתחילים?

מכיוון שהאימון מאוד מגוון ומאוד מאתגר, הדרך הנכונה להתנסות ראשונית היא באימון יסודות המתקיים בכל יום א' בשעה 20:00 בקרוספיט עפולה. במהלך אימון היסודות אנו לומדים את התרגילים הבסיסיים מעולם הקרוספיט ואת הרעיון העיקרי שמאחורי אותם תרגילים. הבסיס הזה מאפשר לנו להגיע למחרת ולהצטרף לאימון הקבוצתי.
מכיוון שכושר גופני ושמירה על אורח חיים בריא הינם תוצאה משולבת של פעילות ספורטיבית, אך לא פחות חשוב גם של תזונה נכונה, אנו רואים את הכל כמכלול אחד ומקפידים לתת למתאמנים את הכלים הדרושים לחיים בריאים ומאושרים. כאשר מתאמנים בצורת אימון כל כך אפקטיבית ובמקביל נותנים לגוף את התזונה הנכונה שהוא דורש, התוצאות לא מאחרות להגיע וכבר בשבועות הראשונים ניתן לראות תוצאות מדהימות ושיפור משמעותי באיכות החיים.

• למי זה מתאים?

האימונים מתאימים לגברים ולנשים בכל הגילאים ובכל רמות הכושר. לא צריך להיות בכושר או יוצא יחידה מובחרת בכדי להתחיל להתאמן, צריך רק לרצות להצליח ולהגיע לאימונים עם מוטיבציה לעשות שינוי. האימונים מתאימים כאימון מרכזי וגם כאימון משלים לעוסקים בענפי ספורט אחרים כגון שחיה, רכיבה על אופניים או ריצה ומועברים ע"י מדריך קרוספיט מוסמך ומנוסה המתאים את האימון על פי יכולות המתאמנים והיעד אותו הם רוצים להגשים.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|