קק"ל העניקה מלגות ליתומי השב"ס מאסון הכרמל

שמונה שנים לאחר האירוע הקשה בו נספו 44 בני אדם, מתוכם 37 אנשי שב"ס נערך טקס מרגש בנוכחות המשפחות. יו"ר קק"ל דני עטר: "זו תעודה כבוד לקהילה היהודית בקנדה וזו גם העוצמה של העם היהודי". צילום: רפי בן חקון, מערך הסברה קק"ל

לרגל ציון שמונה שנים ל'אסון הכרמל' ערכה בשבוע שעבר קרן קימת לישראל טקס הענקת מלגות ליתומי השב"ס. אסון השריפה בכרמל התרחש מ-2 עד ה-6 בדצמבר 2010 ובו נספו 44 בני אדם, מתוכם  37 אנשי שב"ס. בטקס שנערך השתתפו יו"ר קק"ל דני עטר, ג'ף ספרינגר – מנהל סניף טורנטו בקק"ל ואחראי על המיזם, נציגת שב"ס מירב אופנהיים, אלמנתו של אברהם נוח ז"ל, מיכל ושתי ילדותיה ומוזמנים נוספים. טקס הענקת המלגות מתקיים בעקבות יוזמה של סוהרי בית-כלא במחוז אונטריו שבקנדה, שלקחו לליבם את האסון והחליטו בעזרת – JNF קנדה לארגן אירוע להבעת סולידריות עם הסוהרים שנספו. כך גם נולד הרעיון של קבוצת שוטרים וסוהרים ביחד עם מועדון רוכבי אופנוע, לצאת מדי שנה למסע להבעת תמיכה בילדים היתומים של הסוהרים שנספו באסון. במסע משתתפים בין 80-70 רוכבי אופנוע. מסע זה מתקיים מזה מספר שנים, כשכל ההכנסות מאירוע זה הם לטובת מלגה חינוכית.
"אירוע הענקת המלגות הוא מיוחד ומרגש כי כולנו חווינו את החוויה הקשה והטראומתית של אסון הכרמל", אמר בטקס עטר, "יש משהו מיוחד בעם היהודי, קהילת קנדה תרמה סכום כסף מכובד למלגות ליתומי השריפה מהכרמל.  זו תעודה כבוד לקהילה היהודית בקנדה וזו גם העוצמה של העם היהודי. לא חשוב כמה אנחנו רחוקים, אלפי קילומטרים, באו יהודים מקנדה ולקחו על עצמם אחריות. אנחנו מלאי הערכה ומצדיעים להם. החיבור הזה רק מחזק את הקשר והערבות ההדדית שיש בין היהודים בכל מקום שבו הם נמצאים". מיכל נוח, אלמנתו של אברהם נוח ז"ל, הודתה בשם כל המשפחות השכולות: "תודה על הנתינה שאינה מובנת מאליה, אנחנו מעריכים אותה מאוד".