קצינה מעמק יזרעאל: מצטיינת מפקד מערך התמרון

סמ"ר מ', קצינת הדרכה ביחידה 5252 בצה"ל החלה את תפקידה בסמוך למבצע ״שומר החומות״. ללא חפיפה או הכנה מקדימה היא הייתה צריכה לדאוג לתפקוד היחידה בתוך מבצע אינטנסיבי ועשתה זאת בצורה מעוררת השראה. צילום: דובר צה"ל

סמ״ר מ׳, קצינת הדרכה ביחידה 5252 בצה"ל נבחרה למצטיינת מפקד מערך התמרון לשנת 2021.
סמר מ', בת 21, מתגוררת בעמק יזרעאל. בטרם גיוס לצה"ל, מ׳ הייתה במכינה קדם צבאית בשם ׳דרך ארץ׳ שבניצנה. המכינה חיזקה בה את הרצון לתרום למדינה ולשרת בתפקיד משמעותי שיהווה לה אתגר עצמי, ולפיכך החליטה להתגייס לתפקיד לוחמת בחיל התותחנים. משפחתה תמכה בה לאורך כל הדרך, ותפקידה המשמעותי ממלא אותם גאווה כל יום מחדש.
במרץ 2019 סמ"ר מ׳ התגייסה לתפקיד, עברה גיבוש והשתבצה ביחידת אגד ארטילרי 214. לאחר מכן היא עברה ליחידה 5252, המפעילה כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים).
ביחידת דוהר שמים, מ׳ סייעה רבות בתפקידים שמטרתם פיתוח הפלגה ובניין הכוח. מתוך רצון להכשיר ולהשפיע על דור הלוחמים הבא סמ"ר מ׳ יצאה לפקד בבסיס האימונים של התותחנים.
"הפיקוד ללא ספק היה הדבר ששינה לי את השירות, אני לא אשכח את האנשים ולא את התפקיד. הייתה לי תחושת סיפוק וזכות לפקד על טובי הנוער שיש לארץ שלנו להציע", סיפרה סמ"ר מ'.
לאחר שמונה חודשי פיקוד, מ׳ נכנסה לתפקיד הנוכחי שלה – קצינת הדרכה ביחידה 5252. את התפקיד סמ"ר מ׳ החלה בסמוך למבצע ״שומר החומות״ כך שבמהרה, ללא חפיפה או הכנה מקדימה היא הייתה צריכה לדאוג לתפקוד היחידה בתוך מבצע אינטנסיבי. סמ"ר מ׳ עשתה זאת בצורה מעוררת השראה, ובצניעות רבה הצליחה לתפעל את היחידה בזמן מבצע ללא ניסיון מקדים.
לאור תפקודה הרציני והמרשים ולמול האתגרים איתם נאלצה להתמודד בשירות, סמ"ר מ' מקבלת את אות מצטייני מערך התמרון לשנת 2021.