קנס למוסכים מהאזור שנתפסו עוברים על החוק

במבצע של המשרד להגנת הסביבה הוטלו קנסות על בעלי מוסכים לאחר של עמוד בחוק למניעת מפגעים בטיפול בשמנים. צילום: המשרד להגנת הסביבה 

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פשטה באחרונה על 67 מוסכים ברחבי הארץ ואיתרה 19 מוסכים אשר לא עמדו בחוק למניעת מפגעים בטיפול בשמנים משומשים.
המפקחים הטילו על מוסכים אלה 24 קנסות במגוון עבירות על החוק למניעת מפגעים, בהן: אחסון צמיגים לקוי, גלישת שמן ממאצרה, כיסוי צמיגים לקוי, מכל שמן המוצב במקום לא תקני, אי-הצבת מתקן איסוף, חוסרים בשילוט, מכל שמן לא תקני ועוד.
בין המקומות שבהם אותרו מוסכים עם חריגות: זרזיר, נוף הגליל, מנשיית א זבדה, אכסאל, אפיקים ועוד.
שמן משומש מוגדר כרעל בחוק החומרים המסוכנים ועיסוק בו בניגוד לתקנות החוק למניעת מפגעים (שמן משומש), תשנ"ג 1993 עלול לגרום לפגיעה קצרה וארוכת טווח בבריאות הציבור והסביבה, לרבות: זיהום קרקע, זיהום מי נחלים, מי תהום וזיהום אוויר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ליטר אחד של שמן שמגיע למי תהום, מזהם מיליון ליטר של מים. בנוסף, הזרמת השמן המשומש למערכת הביוב עלולה לפגוע בפעילותם התקינה של מכוני טיהור השפכים.
משום כך, על שמן משומש להיות מפונה על-ידי קבלן המחזיק בהיתר רעלים לאחד מיעדי הפינוי המורשים.
בנוסף, בחלק מהמוסכים התגלו ערימות צמיגים שאינן מכוסות לפי ההוראות. הכיסוי נועד למנוע הצטברות מים בצמיגים, אשר מהווים כר גידול ליתוש הנמר האסייתי, שעלול להעביר את נגיף קדחת הנילוס לאדם. המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה התנהלות זו ומשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו על-מנת להפסיק את הפגיעה בסביבה.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|

העמק: רופאות ורופאי נשים מוחים על צביעות העולם הליברלי – אל מול פשעי המלחמה של החמאס

|