קיצור קיבה משפחתי

"עדיף לעבור את זה ביחד": שתי אחיות ואח- בני משפחת מסעוד, עברו ביום אחד ניתוח מעקף קיבה במרכז הרפואי פוריה

מוחמד מסעוד (23), אחותו שכיבה(21) והאחות הצעירה מייסלון (19) המתגורים ביישוב בצפון הארץ- עברו כולם – באותו יום, ניתוח מעקף קיבה, במחלקה הכירורגית של המרכז הרפואי פוריה. מוחמד, האח הגדול שמשקלו עמד בטרם הניתוח על 188 קילו סיפר שהוא היה הראשון שהחליט לעבור את הניתוח אבל היסס לפני שקיבל החלטה. בעוד הוא מהסס החליטו אחיותיו, שכיבה ומייסלון, שמשקלן עברו את ה-120 ק"ג, שהן לא מוותרות על איכות החיים ומתקדמות עם הניתוח והוא הצטרף אליהן. יומיים לאחר מכן, שלושת האחים שנותחו ובהמשך אושפזו יחד במחלקה הכירורגית, מרגישים טוב ושמחים לפתוח דף חדש. "רוב העבודה שלי פיזית, הרגשתי שאני מוגבל ויש פעולות שקשה לי לעשות, לא רציתי להמשיך לסבול ושזה ישפיע על מצב הבריאות שלי", סיכם מוחמד. מייסלון האחות הצעירה הוסיפה, "עדיף לעבור את זה ביחד, ככה זה יותר קל ואנחנו מחזקים אחד את השני".

 האחים לפני הניתוח
האחים לפני הניתוח

ד"ר מועאד פארג', מנהל המחלקה הכירורגית אשר ניתח את שלושת האחים מסביר, "ראשון ניתחתי את מוחמד. מדובר בניתוח מעקף תריסריון בהשקה אחת. זה ניתוח חדשני שמבוצע במספר קטן של בתי חולים בארץ. בניתוח הזה שומרים על שוער הקיבה וקובעים את אורך המעי הדק שיהיה תיפקודי לאחר הניתוח. היתרון של הניתוח החדשני הוא  שאנחנו מבטיחים ירידה יפה במשקל ומורידים למינימום את הסיכון להפרעות תזונתיות שקשורות לתת תזונה. אחרי מוחמד נתחנו את שתי האחיות, הראשונה עברה ניתוח מעקף קיבה והשנייה מיני ניתוח מעקף קיבה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ד"ר פארג' הוא המומחה הראשון שהחל לבצע בארץ את הניתוח מעקף תריסריון בהשקה אחת, הניתוח החדשני אותו עבר מוחמד, "בחודשים האחרונים מספר הניתוחים שאנחנו מבצעים עלה בצורה ניכרת. אנחנו מגיעים לכ20 ניתוחי מעקף קיבה בחודש ומגמת העלייה תימשך. אנחנו מבצעים שורה של ניתוחים בריאטריים כולל ניתוחים חוזרים מורכבים או ניתוחים לחולים עם סיבוכים כתוצאה מניתוחים קודמים. יש לנו במחלקה שלושה מנתחים בכירים ומאד מנוסים בתחום. לאחרונה משרד הבריאות אישר אותנו כמרכז לטיפול בהשמנת יתר חולנית ובסיבוכי המחלה".

 

מועדון היולדות של המרכז הרפואי העמק אירח את מנהלי מרכזי הצעירים של ישובים סביב בית החולים

|

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|