קיץ כמו פעם

נוסעים ברכבת העמק המקורית והעתיקה ובמשטרת נהלל נהנים מסיור עששיות והקרנת סרטים. פעילויות חודש אוגוסט באתרי המורשת בעמק יזרעאל

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מרכזת אתרי מורשת בכל חלקי הארץ, ומציעה פעילויות קיץ מיוחדות ומרתקות, השופכות אור גם על מורשת המדינה, והקמתה.
ברכבת העמק יפעילו במהלך הקיץ את "רכבת החופש הגדול" בה יתנסו המבקרים בנסיעה ברכבת כמו פעם ובמשטרת נהלל יתקיימו סיורי עששיות והקרנת הסרט "הציפור הכחולה" על המבצע הידוע והמוצלח של המוס להבאת מטוס מיג 21.

•  רכבת העמק – כפר יהושע

במהלך חודשי הקיץ, מדי יום חמישי אחה"צ, תתקיים באתר "רכבת החופש הגדול". חגיגה לכל המשפחה, בה יושבים על אדני רכבת מקוריים, צופים בנסיעה של העתק מוקטן ומדוייק של רכבת העמק ההיסטורית ורואים את פעולתו של מנוע קיטור אמיתי, הממחיש את פעולת שאיבת המים ששימשו ל"תדלוק הרכבת".
במשך קרוב ל-50 שנה פעלה במקום תחנת אל–שמאם – אחת התחנות הראשיות והמרשימות של רכבת העמק המיתולוגית. הרכבת נסללה בראשית המאה ה-20, ושלוחתה של הרכבת בארץ ישראל כונתה רכבת העמק. במקום יחכו גם משחקי הרכבה של רכבות, סרט אודות ההיסטוריה המיוחדת של המקום, תצוגה מרתקת של חפצים היסטוריים ועוד.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


שעות פעילות: ימי חמישי בשעות 17:30 ו18:30.
מחיר: 20 שקלים למבוגר 25 שקלים לילד
כתובת: רכבת העמק, כפר יהושע
לפרטים נוספים והרשמה: 04-9866196.

• משטרת נהלל

במשטרת נהלל יתקיימו סיור עששיות, בו מגלים את סודות הלילה של משטרת נהלל לאורן של העששיות, מתצפתים על כוכבים, לומדים איך לזהות את כוכב הצפון ונחשפים למה שקורה בטבע כשהחושך יורד וכולם ישנים.  יוקרן גם הסרט "הציפור הכחולה" אשר מספר את סיפורו של מטוס מיג 21 שהוטס על ידי עריק מהצבא העיראקי ונחשב לאחד המבצעים המוצלחים של המוסד. במהלך הסרט נחשפים הצופים לתהליך ניהול המבצע, לאיסוף המודיעין,  לגיוסו של הטייס העיראקי והבאתו של המטוס ארצה.
מצודת נהלל ההיסטורית נחנכה בשנת 1936 בעיצומם של מאורעות הדמים שהתרחשו בארץ. היא הוקמה במטרה להגן על האוכלוסייה האזרחית בעמק יזרעאל ועל אנשי השלטון הבריטי. תוך כדי שהם כביכול עסוקים בפעילות משטרתית, עזרו שוטרי התחנה לפעילי ההגנה בפעולות מבצעיות רבות.

שעות פעילות: א'-ה' בתיאום מראש, סיור עששיות – יום שלישי, 04.08 בשעה 20:00. הקרנת הסרט הציפור הכחולה – יום שלישי, 28.07 בשעה 19:00
מחיר: 20 ₪
כתובת: כביש 75 ליד נהלל
לפרטים נוספים והרשמה: 04-6415073