קורס עבודה בגובה

מה זה קורס עבודה בגובה, מה קורה בקורס, איך ניתן לדעת איזו הדרכה עליי לעבור בתחום של עבודה בגובה? המחשה: freepik

• מה זה קורס עבודה בגובה?

 עבודה בגובה היא כל עבודה שבגינה העובד יכול ליפול מגובה העולה על שני מטרים. עבודה בגובה יכולה להתבצע על גבי סוגים שונים של משטחים כמו סולמות, גגות, קונסטרוקציה, פיגמוים, במות הרמה, סל הרמה וחלל מוקף. על פי תקנות בטיחות העבודה ( עבודה בגובה) כל עובד שמבצע את אחת מהעבודות האלו חייב להחזיק אישור בתוקף של עבודה בגובה. העובד צריך לעבור הכשרה אצל גוף שמוכר על ידי הרשויות המתאימות דרכו הוא לומד את הדרכים הנכונות לעבוד במצבים מסכני חיים של עבודה בגובה. סוג המקצועות הדורשים עבודה בגובה הם : עובדי בניין , טכנאי מזגנים, מרחיקי יונים, מתקיני צלחות לוויין ועוד.

• הדרכת עבודה בגובה

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) מחייבות כיום הן את העובדים והן את המעסיקים להשתתף בהדרכת עבודה בגובה של חברות כמו חברת המרכז להדרכה בגובה המובילים בישראל . מעסיק העובר על החוק בעניין זה צפוי לקנס גבוה במיוחד.
בכל חברה שעובדיה מבצעים עבודה בגובה מחויבים דרגי ההנהלה – בעל החברה, מנהל החברה, מנהל העבודה ומנהל הפרויקט – להשתתף בקורס עבודה בגובה. במסגרת קורס זה המשתתפים לומדים כיצד עובדים בצורה נכונה ובטוחה הן בגובה וכן מתחת לפני האדמה.

• מה קורה בקורס עבודה בגובה?

הקורסים מורכבים מחלק תיאורטי ומחלק מעשי. החלק התאורטי כולל צפייה במצגות, תמונות וסרטונים, תוך כדי ניתוח מקרי תאונת עבודה והסקת מסקנות כיצד יש לעבוד באופן בטוח כדי למנוע תאונות כאלה ואחרות. החלק המעשי מורכב מהתנסויות מעשיות ולמידת המשתתפים מהו ציוד המגן המיועד לעבודה בגובה, איך להתאים אותו לעבודים באופן מדויק וכיצד צריך לעבוד עימו על סולמות, פיגומים, גגות ועוד. בסיום הקורס מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה, שמאפשר להם להעסיק עובדים במקומות גבוהים העולים על שני מטר, או לעבוד בגובה כזה בעצמם. חשוב מאד לדעת שמי שלא מחזיק בתעודה כזאת אינו יכול לעבוד בגובה, והשתתפות כזו מהווה עבירה פלילית. יתר על כן, השתתפות בעבודה בגובה ללא התעודות המתאימות מסכנת את חיי העובד ואת חיי העובדים שעובדים ביחד איתו.

• איך ניתן לדעת איזו הדרכה עליי לעבור בתחום של עבודה בגובה?

כל עובד עובר הדרכה רק בתחום העבודה בגובה שבה מעסיקים אותו. למשל, עובד שעובד בחברה המבצעת עבודות סנפלינג, יעבור הדרכה בתחום זה. עובד שפועל על פיגומים, יעבור הדרכה בגובה בתחום זה. במידה והעבודה של העובד כוללת כמה תחומים עבודה במקביל, יהיה צורך לבצע הדרכה עבור כל תחום באופן נפרד. האישור שהעובד מקבל בסיום ההדרכה מותאם לתחום שבו הוא הוכשר והוא ניתן תמיד לתקופה של מקסימום שנתיים.

• רענון עבודה בגובה

גם אם כבר עברתם הכשרת עבודה בגובה שימו לב שאחרי זמן מסוים של כמה שנים (משתנה בין הדרכה להדרכה) פג תוקפה וייתכן שתצטרכו לחדש את הרישיון.

מזרן יחיד אורטופדי – מה חשוב לדעת לפני שמחליטים?

|

טיפים לחסוך כסף לטווח ארוך שכל אחד חייב להכיר

|