קורס חדש מאפשר לסטודנטים להפוך ליזמים – באקו-סיסטם שמייצר מרכז כנרת לחדשנות ויזמות

שיר אליגור, מנהל בית ספר לחדשנות ויזמות ומנהל קהילה במרכז כנרת לחדשנות (KIC): "אין לי ספק שחיזוק הקשר בין המכללה ומרכז החדשנות הוא שאפשר את הצלחת הקורס". צילום: באדיבות מרכז כנרת לחדשנות

בסמסטר א' השנה התחזק שיתוף הפעולה בין מרכז כנרת לחדשנות (KIC) לבין המכללה האקדמית כנרת, אשר בא לידי ביטוי ביציאה לדרך של קורס חדשני בשם "כלים ביזמות". הקורס משלב לימוד תיאורטי לצד עשייה פרקטית. הקורס התקיים בחללי העבודה המתקדמים שמציע מרכז כנרת לחדשנות ויזמות.
משתתפי הקורס הגיעו מחוגיה השונים של המכללה, החל מהחוג למדעי ההתנהגות ועד הנדסת תעשיות מים, וזאת לאחר ראיון קבלה. המגוון המיוחד של הסטודנטים אפשר אינטראקציה חיובית ומפרה המבוססת על תפיסות עולם של הדיסציפלינות השונות.
הקורס נערך פעם בשבוע כשעתיים אקדמיות ובו נלמדו הפרקטיקות השונות המאפשרות להוציא רעיון אל הפועל, היכרות עם מושגי היזמות וכך גם היכרות עם החברות המובילות בתחומים הרלוונטיים של כל יוזמה ופיתוח. כפי שכבר הוזכר הקורס פתח צוהר לסטודנטים להתנסות מעשית בהקמת מיזם משלב הרעיון דרך מחקר שוק, חווית משתמש ועד להכנת פרזנטציה למשקיעים.
סטודנטים שהשתתפו מספרים כי הקורס הקנה כלים מעשיים לקראת הקמת המיזם העתידי שלהם. כמו כן, כלים אלה יאפשרו להם להוביל חדשנות וחשיבה יזמית בתפקידיהם בסיום הלימודים והשתלבותם בתפקידים השונים בשוק העובדה. מיקום הקורס במרכז החדשנות אפשר חשיפה עם קהילת הסטארטאפים האזורית שחיה ובועטת במרכז החדשנות, מה שהיווה לתמריץ במהלך הלימודים ובתקווה שנראה את בוגרי הקורס מובלים מיזמים אישיים שהתחילו במאיץ הסטארטאפים.
שיר אליגור, מנהל בית ספר לחדשנות ויזמות ומנהל קהילה במרכז כנרת לחדשנות (KIC): "אין לי ספק שחיזוק הקשר בין המכללה ומרכז החדשנות הוא שאפשר את הצלחת הקורס, אנו שמחים על כך מאוד. מרכז החדשנות ממשיך לייצר אקו-סיסטם ייחודי המשלב בין הקהילה המקומית, הסטודנטים, והמרכז שמאפשר יצירה, יזמות וחדשנות. כולנו תקווה לראות את הבוגרים משתלבים באופן מיטבי בשוק העבודה החדשני לאחר לימודיהם. נמשיך לייצר שיתופי פעולה נוספים גם בעתיד לבוא."