קורונה פייקניוז: הודעת וואטס אפ עוררה פאניקה בעפולה והעמקים

למערכת עמקניוז הגיעו פניות רבות של תושבים בעקבות ההודעה הלא מהימנה. ברשויות אישרו כי מדובר בפייקניוז. מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "אנו מציעים לציבור שלא להאמין לשמועות ופייקניוז המופץ בווטס-אפ"

המצב הרגיש בישראל בעקבות נגיף הקורונה מביא עמו גם שלל הודעות פייקניוז שזורעות בהלה בקרב הציבור המודאג ממילא. אמש רצה בקבוצות בוואטס אפ במגדל העמק הודעת פייקניוז בה נכתב כי כל תושבי העיר נדרשים להכנס לבידוד. בעירייה מיהרו להודיע כי זוהי הודעה מפוברקת.
היום הייתה זו הודעת וואטס אפ שרצה בקרב תושבי עפולה והעמקים שיצרה חרדה ובהלה בקרב תושבים רבים, כולל מתושבי יישובים הסובבים את העמק- ושחלקם פנו למערכת עמקניוז.

הודעת הפייקניוז שהופצה בוואטאפ
הודעת הפייקניוז בעפולה שהופצה בוואטאפ

בהודעה נכתב: "אנחנו מקבלים דיווחים, ממקורות אמינים אך לא רשמיים שיש התפרצות משמעותית של חולי קורונה בעפולה. ההתפרצות צפויה להתגבר בימים הקרובים. ייתכן שכדאי לצמצם נסיעות לא הכרחיות לעפולה, ולגבי מי שעובד שם – עדיף לנקוט באמצעי זהירות. אנחנו מזכירים לכולם שיש להיות בעיקר בבית בימים אלה ולהיצמד לכללים של משרד הבריאות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ברשויות המוסמכות כולל בעיריית עפולה מיהרו להדגיש כי גם במקרה זה מדובר בהודעה מפוברקת שנועדה לייצר פאניקה ולא מעבר לזה.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "אנו מציעים לציבור שלא להאמין לשמועות ופייקניוז המופץ בווטס-אפ. את המידע האמין ביותר תקבלו באתר האינטרנט של הרשות או בדף הפייסבוק של העירייה המעודכנים אונליין וכן באתרים של משרד הבריאות ומרכז הרפואי העמק״.
יצויין כי הודעה מפוברקת דומה הופצה ויצאה גם בנוף הגליל.