קונים בית מיד שנייה? את הסעיף הזה אתם חייבים להכיר

בסעיף קניית הדירה במצבה כמו שהיא בפסיקת בית המשפט חובה על הקונה לשים לב לפגמים אשר לא ניתנה התייחסות לגביהם, מידי המוכר אל הקונה. עו"ד שרון גליק בטור אישי מתייחסת לפסיקה ומרחיבה בבחינת- " פיקח מצליח לצאת מצרות שחכם יודע לא להכנס אליהן".

לפי פסיקת בית המשפט, סעיף קניית הדירה במצבה כמו שהיא, מעבירה את האחריות לפגמים אשר לא ניתנה התייחסות לגביהם, מידי המוכר אל הקונה.
ועל כן, על מנת להמנע מבעיות אלה, ולא לשווא נאמר: "פיקח מצליח לצאת מצרות שחכם יודע לא להכנס אליהן".
נא תשומת לבכם לחשיבות סעיף קנית דירה כפי שהיא ודרכי התמודדות עמו.

• נחוצה בדיקה של אנשי מקצוע

למרות שראיתם את הנכס וביקרתם בו, בדיקה באמצעות אנשי המקצוע המתאימים והרלוונטים וניסיון ומקצועיות של עו"ד הכרחית.
הדירה שהוקסמתם ממנה עשויה להתגלות עם בעיות אקוטיות וכך בין היתר אם מערכת חשמל לקויה, עובש, רטיבויות, חריגות בניה והסעיף בחוזה לפיו אתם קונים את הדירה כמו שהיא “AS IS" פוטר לכאורה את המוכר מאחריות.
תיקון מפגעים אלה גורר הוצאות רבות ופניה לבית המשפט כנגד המוכרים כרוכה בהתעסקות רבה והוצאות וטענות. כאשר נחתם בחוזה המכר כי הדירה במצבה כמו שהיא, לרוב לא יאפשר בית המשפט  את ביטול העסקה והחזרת כספו של הקונה ולא יחייב את המוכר בתשלום פיצויים.
מניסיון, פניה אל מהנדס בנין אשר יערוך חוות דעת יסודית ומקיפה יתייחס למצב הנכס וישקף את מצב הדירה לקונים, יאפשר מניעת הפתעות לא נעימות מאוחר יותר.

• הקפדה על הנוסח בחוזי המכר 

ולא די בכך, מעבר לאנשי המקצוע, חשוב מאוד שבחוזי מכר תהיה התשובה ולפיה דירה אשר נקנית כמו שהיא, המוכרים לא ידעו על פגמים וכי אין פגמים נסתרים. תשומת לבכם כי לפי החוק נדרש קיום משא ומתן בהגינות ובתום לב, ועל כן, ידיעת המוכר על פגמים שלא דיווח עליהם, מהווה פעולה שלא לפי חוק ותיתכן אפשרות לקונה להנות מסעדים שונים, הכוללים ביטול ואף פיצוי.


הערה נוספת שיש לשים לב אליה היא הליך רישום בית משותף, כאשר ישנן הוצאות הכרוכות בדבר ויש לחתום על הטפסים הרלוונטים מול החברה הקבלנית ככל שטרם הוסדר הרישום ועל כך יש לתת תשומת לב מיוחדת ההכרחית בהתאם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• המוכר

המוכר נדרש לפרט בהגינות את הפגמים ועל עורך הדין מטעמו לרשום בחוזה כי נאמרו לקונה הפגמים הקיימים, וכי הדירה נמכרת במצבה כפי שהיא ולא תהיה כלפיו כל טענה על ליקוים ו/או פגמים שיתגלו בעתיד.

• הקונה

כשאנו מייצגים קונים יש חשיבות רבה לכך שיהיה כתוב בחוזה בין היתר כי לא ידוע למוכר על פגמים נסתרים שאין ולא ניתן לראותם באמצעות בדיקה פשוטה וסבירה.
כפי שצוין, אנו ממליצים על התייעצות עם אנשי המקצוע המתאימים ולכל עסקה יש את איש המקצוע מהתחום שרלוונטי עבורה ואין צורך להוציא הון על אנשי מקצוע לשווא, אלא רק עבור מה שרלוונטי לעסקה והם יבדקו את תקינות הדירה והמצב הנוכחי שלה.

• רישום בית משותף

הערה נוספת שיש לשים לב אליה היא הליך רישום בית משותף, כאשר ישנן הוצאות הכרוכות בדבר ויש לחתום על הטפסים הרלוונטים מול החברה הקבלנית ככל שטרם הוסדר הרישום ועל כך יש לתת תשומת לב מיוחדת ההכרחית בהתאם.

• לסיכום

במהלך קנית בית ו/או מכירת בית יש חשיבות רבה להליך משא ומתן ועוד יותר לדברים הכתובים בחוזה על ידי עורכי הדין.
במהלך עבודתנו אנו מקפידים על מיצוי זכויות מלא של כל לקוח ולקוח, תוך מתן ייעוץ לגבי מיסוי מקרקעין מתאים והסברים מפורטים תוך זמינות ומקצועיות.
אם הנכם קונים בית ו/או מוכרים בית, צוות משרדנו כאן עבורכם ונשמח ללוות ולסייע בתהליך ולשמור על זכויותיכם.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|