קול מהשמיים

עם כשרון גדול, עומק, רגישות ונוכחות חיצונית מרשימה הזמר והיוצר נהוראי בוחבוט מעפולה רוצה להיות ה"דבר הבא" במוזיקה בישראל. צילום: ראובן חיון

תכירו את נהוראי בוחבוט מעפולה, אמן מוזיקלי, ויוצר כשרוני ומבטיח מעפולה. למרות גילו הצעיר, 20, מאחורי בוחבוט סיפור חיים מרתק ופתלתל. כשהוא חמוש בכישרון גדול, צבע קול כובש, עומק ונוכחות חיצונית מרשימה יוצא נהוראי למסע חשיפה מוזיקלי אישי ועצמי.

מהעולם החרדי לחילוני

בוחבוט כותב ומלחין את שיריו ומנגן על מנעד רחב של כלי נגינה. הוא גדל באופקים במשפחה חרדית והחליט לשנות כיוון, "המעבר מהעולם החרדי לחילוני התרחש אצלי בשל חיפוש עצמי", אומר בוחבוט, "היה לי רצון לשינוי ורצון להכיר את העולם החילוני, מתוך האישיות הסקרנית והפתוחה שלי". החל מגיל 16 נהוראי מתגורר בעפולה. הוא ביצע שירות לאומי, בו הוא הדריך הרכבים מוזיקליים והעביר סדנאות לכתיבה והלחנה לבני נוער. בבית גדל על מוזיקה חסידית, "שירת הבקשות" ו"שולחן שבת", ורק בבגרותו נחשף למוזיקת עולם ומוזיקה ישראלית עכשווית. "הושפעתי מוסיקלית מהרבה זמרים", מספר נהוראי, "בישראל זה בין היתר עמיר בניון ונתן גושן, ובעולם מאד שירן שהוא גם זמר-יוצר, מלחין ומפיק".

חשבת לנסות את מזלך בתוכנית ריאליטי מוזיקלית?

ניסיתי ואפילו עברתי שלב בתוכנית ה"כוכב הבא". התוכנית הוקלטה אך לא שודרה. אני בטוח שאנסה פורמטים נוספים בעתיד".

לאורך השנים האחרונות הופיע נהרואי במסגרת טקסים שונים, כולל הופעה משותפת עם שמעון בוסקילה כחלק מפרויקט של עיריית אופקים. הכשרון הצעיר שר בסגנון רוק ופופ אוריינטלי עם טאצ' ים תיכוני, ועד עתה הוציא שני סינגלים. הראשון "כלו המים" העוסק בכאב ופרידה מתוך תובנות לחיים, ומספר על תהליך של התבגרות ויציאה ממשבר, ובעיקר ניצחון על ה"אני". השני "מי יחבק אותך" הוא סינגל בסגנון רוק פופ עם ניחוח אירי, שנכתב בהשראת אירועים שהתרחשו בחיי האמן. כיום הוא עובד על סינגל נוסף בהפקתו של חן הררי. לאחרונה הוקמה להקה שתלווה אותו בפרויקטים שונים – בשיתוף פעולה עם עיריית עפולה ומפיקים בתחום הבידור.

איזה מקום תופסת המוזיקה בחייך?

"המוסיקה תופסת מקום מרכזי מאוד בחיי.  אני כותב, מלחין ושר, אך כיום זה עדיין לא העיסוק העיקרי לפרנסתי כמו כל זמר מתחיל".

ומה לגבי העתיד? מה החלום הגדול?

"המטרה להצליח ולהגשים את עצמי דרך המוסיקה לעשות מוסיקה מאהבה ומהלב להופיע ולתקשר עם הקהל דרך מוסיקה שתהיה גשר לאהבה. להכניס לתרבות המוסיקלית עוד גוון שב DNA  שלה רשום נהוראי בוחבוט".

את נהוראי מנהל בשנה האחרונה אילן וקנין שמספר: "הכרתי את נהוראי במקרה כמו סיפור סינדרלה לפני כשנה, בזמן שנהוראי לימד בשירות הלאומי שלו הרכבים מוסיקליים במרכז מוסיקה ונוער בעפולה. נהוראי ניגן על גיטרה, ביקשתי ממנו שילחין את שיריי, ומאז אנחנו יחד. הפכתי למנהלו האישי בפועל ואנחנו עובדים על סינגלים נוספים שיצאו בקרוב".

 

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|