קודקוד המבצעים והתחבולות: מעמק המעיינות לראשות השב״כ

אתמול (יום ה') החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות את יורם ארגמן, בן קיבוץ חמדיה שבעמק המעיינות, לתפקיד ראש השב״כ הבא

אתמול (יום ה') מינה ראש הממשלה את נדב ארגמן, בן קיבוץ חמדיה לראש השב"כ. נתניהו אמר כי "לנדב ארגמן ניסיון מבצעי ופיקודי מוכח ועשיר ביותר בשירות הביטחון בכללי. אני סמוך ובטוח כי השב"כ תחת פיקודו ימשיך להתחזק במישור המבצעי והטכנולוגי וימשיך להגן על ביטחון ישראל".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מסר: "בפני שירות הביטחון הכללי ניצבים אתגרים כבדים במאבק בטרור ובהגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל, ואין לי ספק שנדב ארגמן יוביל את הארגון בהצלחה בהתמודדות עימם. נדב הוא איש מבצעים רב פעלים ועתיר ניסיון, שביצע בשב"כ תפקידים מרכזיים אשר יסייעו לו כראש הארגון. אנשי השב"כ עושים לילות כימים למען ביטחונה של המדינה, ואזרחי ישראל חבים להם רבות על פועלם הסמוי מן העין. נדב הוא האיש הנכון לקחת את המקל מיורם כהן, ולהנהיג את עובדי השב"כ המסורים ואת הארגון כולו בנחישות ובאחריות במציאות המורכבת".
ארגמן, 55 נשוי ואבא לשלושה, מכהן כיום כסגן ראש השב"כ. ארגמן, נולד בקיבוץ חמדיה שבמועצה האזורית עמק המעיינות. בצעירותו עבד בענף הבקר בקיבוץ. במועצה היו גאים השבוע בארגמן וציינו זאת בדף הפייסבוק הראשי של המועצה, בו הם כתבו לארגמן מילות תמיכה וחיזוק.

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• מסיירת מטכ"ל לצמרת הביטחון הישראלית

לפני 37 שנים, עם גיוסו לצה"ל, הצטרף ארגמן לסיירת מטכ"ל. כעבור חמש שנים הוא התגייס לשב"כ ושירת במגוון רחב של תפקידים מבצעיים בכירים. בשנת 1983 התגייס לשירות הביטחון הכללי ושירת במגוון רחב של תפקידים מבצעיים.
בין 2007-2003 כיהן ארגמן כראש אגף המבצעים בשב"כ, לאחר מכן היה 4 שנים נציג השב"כ בארה"ב. לאחר מכן מונה לתפקיד סגן ראש השירות במשך 3 שנים.  בספטמבר 2014 הושאל לוועדה לאנרגיה אטומית, ובספטמבר 2015, חזר לתפקיד סגן ראש השירות בעקבות בקשתו של ראש השירות יורם כהן, עם מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה.
לארגמן תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במדעי המדינה ותואר שני נוסף בביטחון ואסטרטגיה מאוניברסיטת חיפה, אותו סיים בהצטיינות יתרה, במסגרת הלימודים במכללה לביטחון לאומי