קהילת הייטק "עיר עמק" – חולמים רחוק

קהילת ההייטק המקומית – (byte בית) ועמק – היא קהילה של תושבים מבית שאן ומהעמק שקמה לפני מספר חודשים במטרה לחבר בין הייטקיסטים שגרים באיזור, לייצר רשת פעילה שתאפשר חיבורי תעסוקה, יוזמות, חיבורים לקהילות נוספות ועוד. הקבוצה יזמה והרימה בכוחות משותפים, על טהרת ההתנדבות את כנס ההייטק הראשון שהתקיים בבית הנוער בבית שאן – אליו הגיעו מעל מאה תושבים, שעוסקים בהייטק ובתחומים נושקים, אשר באו לשמוע ובעיקר לראות, להכיר ולהיות חלק מהקהילה החדשה והצעירה

בכנס לקחו חלק ראשי הרשויות – יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, ז'קי לוי – ראש עיריית בית שאן חבר הכנסת יזהר שי, מנכ"ל אשכול הרשויות כנרת עמקים – אלי מאירי, שרון גולדברט – מנהלת מטעם מעוף של שני מאיצים טכנולוגיים בטבריה ובעפולה,  וטל כתרן שנחשב גורו  ומקים אקסלראטורים.
יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות וז'קי לוי – ראש עיריית בית שאן אשר פועלים בשיתוף פעולה בירכו את עשרות בצעירים שהגיעו לערב שהתקיים בבית הנוער בבית שאן.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אמר: "אמון הוא הדבר החשוב ביותר ליצירת שותפות. האמון שבנינו ז'קי ואני מאפשר לנו לייצר שיתופי פעולה בתחומים רבים. אנחנו יצאנו לדרך כבר לפני מספר שנים, אבל אתם משיגים אותנו. הצעירים של העיר והעמק פועלים בשותפות נהדרת בתחומים רבים.
אנחנו נאפשר ונתמוך בכל יוזמה של שיתוף פועלה אפשרי, החל מהעמק והעיר וממשיך באשכול הרשויות. ההזדמנות הזו היא בלתי רגילה. יש לנו רכבת, יש לנו צמיחה בעיר ובעמק ואפשר להביא לכאן עוד כוחות הייטק. יחד עם האנרגיה שלכם אפשר לעשות כאן המון. אתם –  הצוותים המובילים וכל מי שחולם שיתוף פעולה – יחד נגיע רחוק ! תאמינו בעצמכם, כי אנחנו מאמינים בכם."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן אמר: "אני מברך את היוזמה ואת האומץ ללכת רחוק. הגיע הזמן להתחיל להאמין שאנחנו יכולים. יש כאן את המוחות, יש כאן את היכולות. צריך לחבר ביניהן וליצור את הביטחון והיכולת לפרוץ ולהגיע רחוק.
החיבור בין העמק והעיר הוא חלום שהתגשם. תמיד דיברנו על הרצון לעבוד יחד ולשתף פעולה, שכן החיבור הזה הוא העתיד של האיזור. אנחנו, יורם ואני נהיה התשתית. אנחנו נביא את משרדי הממשלה וניתן לכם את האפשרות לחלום ולעשות."
יזהר שי חבר כנסת מטעם מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן, יזם היי-טק  ישראלי , משקיע הון סיכון, יזם חברתי בקהילת הסטארט-אפים אמר: "אתם מייצגים כאן את בבת עינה של הכלכלה הישראלית. אין חלק בכלכלה הישראלית בלי כלכלת החדשנות הישראלית. אנחנו רואים צורך לשמר את מה שיש, לחזק ולפתח את תעשיית ההייטק הישראלי. ולקרב את המרכז לפריפריה ואת הפריפריה למרכז."
בהמשך הערב עלו אנשי הייטק מיוזמי הקהילה והערב אשר שיתפו את הקהל הרב באפשרויות הרבות הטמונות באיזור וגם באתגרים. את האירוע הנחה רועי ז'ורנו, בן בית שאן, וסיים אותו בהרצאה מקצועית מעניינת טל כתרן שנחשב גורו ומקים אקסלרטורים בעולם כולו.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנהלי אגפי חינוך התרשמו מהצלחת התכנית "עיר מדברת שפות" בנוף הגליל

|