"קארמה", "מאכתוב" או בחירה חופשית?

הטור של דבורה עטר – קרוב- מטפלת רגשית ומנחת סדנאות מודעות: מחשבה יוצרת מציאות – זו לא סיסמא

אי שם בהרי ההימליה חי גורו זקן. באחד הימים הגיע אליו אדם שחקר את סודות הרוח, לבדוק את הגורו המפורסם. קד קידה ואמר: "שמעתי על נפלאות תובנותיך, ועכשיו – אנא אמור לי האם הפרפר שאני אוחז בידי – חי או מת?

השפיל הגורו עיניו וענה: "התשובה בידיך, לא בידי! אם תרצה סגור בחוזקה את ידיך- ומת. אם תרצה פתח ידך – ויחיה".

אז מה הם החיים שלנו? בחירה מודעת, או גורל? מי מאתנו לא הרהר בשאלה, מי מאתנו לא בכה ביום מן הימים על מר גורלו…. האם יש כאן גורל שנחרץ מראש? או שאולי יש לנו את היכולת לבחור בתוצאה הרצויה?

שמעתם על פיסיקת הקוונטים? מדע הקובע שכל האפשרויות קיימות בו זמנית (סופר פוזיציה) ורק הצופה, כלומר אנחנו – קובעים את התוצאה.

במילים פשוטות, קובע המדע, שהעסקה שלה אנחנו מצפים גם תצליח, וגם לא תצליח. חשבון הבנק שלנו גם במינוס וגם בשפע. ההיריון שאנחנו מצפים לו גם קיים וגם לא קיים, וכך הלאה.

אז מי קובע מה התוצאה? נכון, רק אנחנו!, זוכרים את הפרפר והגורו?

ומה אם יש לנו בשדה תוצאות לא רצויות? כאן המקום לבדוק עם עצמנו, למה בחרנו בכך? איפה אנחנו לא מרגישים ראויים? האם אנחנו מתנהלים מתוך בחירה?

לכל אחד מאתנו יש בתת המודע דפוסים ואמונות מגבילות, שמנהלים אותנו באופן אוטומטי, ולא מאפשרים בבחירה חופשית, ובהם צריך לטפל. וכמו שאמר קארל יונג: "עד שלא תהפוך את תת המודע שלך למודע – הוא ינהל אותך ואתה תקרא לזה גורל."

אז איך יוצרים שינוי? איך מרחיבים את תודעת השפע שלנו – על כך נרחיב בשבוע הבא. בינתיים אמצו דבריו של הפילוסוף היהודי אוגוסטינוס הקדוש: "התפלל כאילו הכל תלוי באלוהים; פעל כאילו הכל תלוי בך".

דבורה עטר – קרוב- מטפלת רגשית ומנחת סדנאות מודעות

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|