צפי ל-300 תלמידים בבית הספר החדש בבית אלפא

במוא"ז הגלבוע שמחים על הקמתו של ביה"ס יסודי נוסף בבית אלפא. ויש גם קולות שטוענים שצריך להקים, אבל לא שם. צילום:ארכיון

לפני כחודשיים הוציא משרד החינוך הודעה על בנייתו של בית ספר יסודי חדש בקיבוץ בית אלפא שמועצה האזורית גלבוע. מדובר בבית ספר עם תריסר כיתות לימוד ועם צפי ל- 300 תלמידים ויותר.
"הקמת בית ספר היא בשורה ששימחה וריגשה אותי מאד, כי, עבורי, בית ספר חדש שנפתח מתחבר לי ליום של חג, יום טוב של שמחה וצהלת ילדים. ניכר כי שיתוף הפעולה עם המועצה והיותה עניינית וקשובה להמלצות הדרגים המקצועיים, מובילים לתוצאות נכונות שישרתו כהלכה את חינוך ילדי הגלבוע", כך, אמרה מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון.
במשרד החינוך הוסיפו כי המועצה התבקשה לקדם תכנון והכנת תכניות סופיות כדי להיערך לתקצוב כבר ב 2017.

• צורך דחוף של המועצה לתת מענה חינוכי הולם

במועצה אזורית גלבוע אומרים כי מחוז הצפון במשרד החינוך העניק אור ירוק למועצה, לצורך הכנת פרוגרמה להקמת בית ספר יסודי חדש. לדברי המועצה ביה"ס החדש מתוכנן להיות בגדול של כ-12 כיתות והוא מוקם לאור זיהוי צרכי חינוך בוערים, ובראשם ניסיון לרווח את ביה"ס היסודי עמק חרוד, שנחשב היום לאחד מבית הספר היסודיים הגדולים בארץ, בניגוד גמור לתפיסה החינוכית של משרד החינוך. על פי התכנית המקורית ביה"ס חדש היה אמור להיבנות בגלבוע כבר לפני שנתיים, ומכאן הצורך הדחוף של המועצה לתת מענה חינוכי הולם.


לצד השמחה של נציגי משרד החינוך והמועצה, למוטי כהן, שהתמודד בבחירות הקודמות על תפקיד ראש המועצה השגות וביקורת רבה על הקמת בית הספר. לדבריו, ההחלטה להקים בית ספר יסודי בבית אלפא היא בבחינת משגה חמור


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסיס הקמת ביה"ס החדש בבית אלפא, עומד על עבודה מקיפה שערך ד"ר שי כנעני, לפני שנתיים, עבור מוא"ז הגלבוע. ד"ר כנעני, לשעבר סמנכ"ל בינוי ותכנון במשרד החינוך, הציג במסגרת תכנית אב לבינוי מוסדות חינוך במועצה, את מצבו של ביה"ס עמק-חרוד שעשוי לצמוח למספר אסטרונומי של 36 כיתות עד השנה 2024. זאת בעוד המלצת משרד החינוך היא על ביה"ס יסודי בגודל של עד  24 כיתות בלבד. המלצתו החד-משמעית דיברה על הקמת ביה"ס חדש, שיוקם בסמוך, ויכלול לפחות 12 כיתות.

מעבר לרצון לרווח את ביה"ס בעמק-חרוד, יישרת ביה"ס החדש מטרה נוספת והיא החזרת תלמידי הגלבוע למערכות החינוך המקומיות. נכון להיום, מרבית התלמידים, בגיל היסודי, המגיעים מהקיבוצים בית-אלפא, ובית השיטה, לומדים בבתי ספר במועצה אזורית השכנה, עמק המעיינות. זאת אומרת, מאות תלמידים אשר לומדים בביה"ס מרוחקים שאינם מחויבים לחזון החינוכי של הגלבוע.
"המועצה שלנו גדלה ומתפתחת, ואתה גם הצרכים החינוכיים", התייחס לכך ראש המועצה עובד נור, "על פי תכניות בניין-עיר צפויות להתווסף למועצה כ-3,000 יחידות דיור. אנו משקיעים לפיכך בזיהוי מקדים, בתכנון וביצוע בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בכדי שילדינו ילמדו בתנאים הטובים ביותר".

מוטי כהן, הפעיל החברתי מגן נר טוען שאת ביה"ס צריך להקים דווקא בחבל התענך
מוטי כהן, הפעיל החברתי מגן נר טוען שאת ביה"ס צריך להקים דווקא בחבל התענך

• "פניתי לממונה על חופש המידע במועצה בבקשה לקבל את כל הנתונים והדיונים שקדמו להחלטה"

לצד השמחה של נציגי משרד החינוך והמועצה, למוטי כהן, שהתמודד בבחירות הקודמות על תפקיד ראש המועצה השגות וביקורת רבה על הקמת בית הספר. לדבריו, ההחלטה להקים בית ספר יסודי בבית אלפא היא בבחינת משגה חמור של ראש המועצה עובד נור ובניגוד לכל חוות הדעת המקצועיות.
כהן גם פנה לשר החינוך נפתלי בנט ולד"ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז במשרד החינוך בנושא: "הקמת ביה״ס בקיבוץ בית אלפא תגרום לכך שמאות מילדנו ייסעו לבית הספר דרך  כביש 71 הידוע ככביש דמים מסוכן", אומר כהן והוסיף: "הנתונים מלמדים על צורך חיוני בבית ספר יסודי דווקא בגוש הישובים אומן, חבר, יעל, רם און ומגן שאול, שם מספר הילדים גדל באופן משמעותי לאור תנופת ההרחבות המבורכת במועצה שלנו. פניתי לממונה על חופש המידע במועצה האזורית גלבוע בבקשה לקבל את כל הנתונים והדיונים שקדמו להחלטה הנוגעת לעתיד וחינוך ילדנו. ראוי שבשם השקיפות וההגינות נדע כיצד מתקבלות החלטות במועצה האזורית גלבוע", סיכם כהן.