צעיר מהצפון נתפס עם קילו קנאביס, הודה – אך לא הורשע

גזר דין ע"פ בית הילל: צעיר מהאיזור נתפס מגדל כמות מסחרית של קנביס, למרות שהודה במעשיו לא הורשע. צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

תושב קיבוץ מהצפון שנתפס מגדל ומחזיק ברשותו למעלה מקילו קנאביס – הודה במעשיו, אך לא הורשע.
הצעיר, בשנות ה-20 לחייו, נתפס כשהוא מגדל 9 שתילי קנאביס בגובה של כמטר, במשקל כולל של למעלה מקילו. בנוסף, הואשם הצעיר באחזקת קנאביס במשקל 30.45 גרם בביתו – כמות העולה פי שלושה על הכמות הנחשבת לשימוש עצמי.
נגד הצעיר הוגש כתב אישום חמור על גידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים, וכן החזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית.
הצעיר הודה במעשיו באמצעות פרקליטו, עוה"ד ראובן מלאך. חרף כך, הסתיים משפטו ללא הרשעה וללא קנס.
השופטת שדנה בתיק, החליטה להתחשב בתסקיר שירות המבחן, בעברו הנקי של הנאשם, גילו הצעיר ותחילת דרכו התעסוקתית, ובעיקר מהעובדה כי השתמש בסם כמזור לכאביו, עקב מחלת הקרוהן ממנה הוא סובל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עו"ד מלאך חשף במהלך המשפט ראיות לכך שהנאשם פעל להשגת רישיון לקנאביס רפואי עקב מחלתו, הליך שלוקח זמן, ושבסופו של דבר אף הסתיים בהצלחה – כחודשיים לאחר שנתפס בגידול הסם. בתסקיר שירות המבחן צוין כי הנאשם מטופל גם נפשית בשל בעיה רפואית ממנה סובל, ובעקבות חוויות טראומטיות מעברו.
"שירות המבחן התרשם, כי ההליך המשפטי מהווה עבור הנאשם גורם מרתיע ומציב גבולות, וכי האירוע נשוא כתב האישום הינו חריג להתנהגותו של הנאשם, שלא פועל על פי דפוסים עבריינים", נטען בבית המשפט.
לפיכך, ציינה השופטת, שלמרות שהצעיר הודה במעשיו, היא נוקטת בצעד חריג ויוצא דופן, ופוסקת על אי הרשעה, מטעמי שיקום וצדק. במסגרת פסק דינה פסקה השופטת לצעיר עבודות שירות לתועלת הציבור, בהיקף של 200 שעות.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|