צעיר מהאזור נאשים בחבלה בכוונה מחמירה לאחר שברח ממחסום משטרתי

הנאשם, ניסה בפגוע ברכבו באנשי השיטור האכיפה. מאוחר יותר נטש את חברו הפצוע מירי שנפטר על שולחן הניתוחים. המחשה: צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמיר דלאיכה, צעיר מבסמת טבעון, בגין חבלה בכוונה מחמירה, היזק בזדון, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, נהיגה בשכרות ועבירות נוספות.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יוסי גימפל, בתאריך 8.1.21 הוצב מחסום משטרתי באמצעות ניידות משטרה ופיקוח עירוני של עיריית חיפה בשכונת חליסה בחיפה. הנאשם נהג ברכב של חברו, כשברכב היו עימו עוד שני חברים. הנאשם נהג ללא רישיון נהיגה תקף כשהוא נהג חדש ושיכור. כאשר הבחין הנאשם בשוטרים, החל בנסיעה מהירה לאחור וניסה להימלט מהשוטרים. השוטרים החלו בנסיעה מהירה עם הניידת לכיוון הרכב, במטרה לחסום אותו. השוטר נצמד עם הניידת לחזיתו של הרכב וחסם אותו בצורה חלקית.
בשלב הזה וכשהרכב בעצירה, פתח השוטר את דלת הנהג בניידת בכוונה לרדת מהניידת. במקביל לכך, החל הנאשם לנסוע בהאצה עם הרכב לעבר הניידת והשוטר, ופגע עם חזית הרכב בדלת הנהג הפתוחה למחצה, אשר נסגרה על רגלו של השוטר. כתוצאה מכך, נפגעה רגלו השמאלית של השוטר.
בהמשך, נסע הנאשם אחורה והשוטר ירד  מהניידת ורץ לעבר הנוסע במושב שליד הנהג. בשלב זה, האיץ הנאשם פעם נוספת את הרכב, והתנגש עם חזית הרכב בניידת, וכן פגע ברכב שחנה בסמוך. הנאשם המשיך בהימלטותו ברכב, ויתר השוטרים והפקחים ששהו במחסום החלו בריצה מהירה לעבר הרכב והניידת.
הנאשם, שהבחין בהם ניסה לפגוע עם הרכב בשוטרים ובפקחים שרצו בכביש לעברו. חלק מהשוטרים שהיו במקום ירו לעבר הרכב ואחד מהכדורים פגע בראשו של אחד הנוסעים ברכב, בשאר זובידאת ז"ל, וגרם לו לפציעה קשה
הנאשם לא עצר את הרכב ונמלט מהמקום בנסיעה מהירה, ולאחר מכן נטשו הנאשם וחברו את הרכב והשאירו את המנוח פצוע קשה. זובידאת הובהל לבית החולים, שם נפטר בתאריך 11.1.21 כתוצאה מפצעיו. בסריקות אשר בוצעו בסמוך לאירוע אותר הנאשם.