צעדת יערות גבעת המורה בעפולה: מגוון מסלולים חדשניים והפנינג ענק

מגוון מסלולים חדשניים המותאמים לכל המשפחה ימתינו לכם בצעדת יערות גבעת המורה ה-49. זה כולל מסלול 3 ק"מ לקטנטנים בעולם האגדות, מסלול 6 ק"מ באווירת המערב הפרוע, מסלול בטעימה צבאית, מסלול 10 ק"מ עם נוף עוצר נשימה ולראשונה מסלול "בשלייקס" המותאם לגיל השלישי. ולקינוח: הופעה של כוכבת הילדים והנוער אגם בוחבוט

מחלקת הספורט בעיריית עפולה מזמינה אתכם להתענג על מזג האוויר האביבי בתחילת חודש אפריל, לטייל ובעיקר לכייף בצעדת יערות גבעת המורה שתצא לדרך ביום שלישי (3.4.18 בחול המועד פסח) החל משעות הבוקר המוקדמות.
הצעדה שעברה גלגולים שונים מאז החלה בסוף שנות ה-60 , התפרסה בתחילה על פני כל העמק עד אשר התבססה במסלול שעובר את יערות גבעת המורה, דחי, סולם מרחביה ושדות העמק, מרכזת בתוכה את הנוף האזורי של יערות גבעת המורה והנוף הירוק בשדות העמק ועפולה.

מסלול האתגרי בשיתוף חטיבת כפיר, הכולל תחנות הפעלה בטעימה צבאית
תחנות הפעלה בטעימה צבאית במסלול האתגרי בשיתוף חטיבת כפיר

היציאה לזינוקי המסלולים תצא בהסעות מאורגנות מהפארק העירוני החל מהשעה 07:30 בבוקר ועד השעה 09:45. נקודת הזינוק למסלולים תתחיל מהכפר דחי ע"ש הנביא היושב על גובה של 515 מ' מעל פני הים ובהמשך ישנה התפצלות למגוון המסלולים.
בתחילת הצעדה המסלול האתגרי בשיתוף חטיבת כפיר, הכולל תחנות הפעלה בטעימה צבאית, אותה חווים כל הצועדים לפני הפיצול למסלולים השונים לפי בחירה.

תחנת הפעלה מהאגדות לקטנטנים
תחנת הפעלה מהאגדות לקטנטנים

מסלול "הקטנטנים" החדשני שאורכו כ-3 ק"מ יהיה באווירת עולם האגדות ובו מתוכננות הפעלות, שחקנים, פרסים והפתעות. מסלול זה הוא המומלץ ביותר לילדים קטנים ולעגלות.
השנה לראשונה בצעדה יותאם מסלול לגיל השלישי שאורכו כ-3 ק"מ בטעם של פעם, עם פעילויות שמחממות את הלב, הכוללות שירה בציבור, מעגל מתופפים, הליכה נורדית, מדריכי קק"ל וצילום לרגל חגיגות 70 שנה למדינה.
המסלול המשפחתי של כ-6 ק"מ יהיה באווירת המערב הפרוע בו תופעלנה תחנות, סדנאות ומוזיקה באווירה זו ומותאמת לכל המשפחה. ניתן גם לקיים תצפית ולצלם את הנופים הקסומים של פריחת האביב.

אגם בוחבוט
בסיום הצעדה מחכה לילדים כוכבת הילדים אגם בוחבוט

כמו כן, המסלול הארוך והמסורתי של 10 ק"מ ביערות עם נוף עוצר נשימה שיעבור בצפון עמק כסולות עם תצפית להר תבור, הר מירון והחרמון המושלג, במזרח רמת יששכר אל מול הרי הגלעד, בדרום עמק חרוד ויישובי הגלבוע ובמערב עמק יזרעאל.
בנוסף עובר המסלול ביערות הקרן הקיימת שבו ניתן לראות את פריחתם של מרבדי הכלניות, הרקפות ו'אירוס הגלבוע' ולחסות בצלם של עצי האורן, אלה וברוש.
בשעה 12:00 יתקיים מופע סיום הצעדה של כוכבת הילדים אגם בוחבוט הכובשת את הרשת עם הלהיטים "כמו בריו", "עושה לי טוב" ועוד.