ציר מסוכן: שלוש תאונות בארבעה ימים בכביש 66

ביום חמישי ארעה תאונה נוספת בציר 66, סמוך למושב מדרך עוז וביום ראשון ארעו שתי תאונות נוספות. במועצה האזורית מגידו דורשים ששדרוג הכביש יחל באופן מיידי. משרד התחבורה: "אנו פועלים להכניס את תכנון הציר לתכנית החומש הבאה של חברת נתיבי ישראל"

בשבועיים האחרונים ארעו ארבע תאונות בכביש 66, בין היתר סמוך למושב מדרך עוז וקיבוץ הזורע. שלוש מהתאונות האחרונות ארעו בהפרש של ארבעה ימים, כשתאונה אחת ארעה ביום חמישי שעבר ושתיים נוספות ביום ראשון השבוע.
במועצה מתריעים מזה זמן רב על המסוכנות הרבה בצומת ודורשים ממשרד התחבורה לשנות את הסדרי התחבורה במקום ואת גדר ההפרדה שהוצבה בציר. "תאונות אלו ממשיכות לגבות מהנוסעים בכביש 66 מחיר גבוה. הפעם זה נגמר בפצועים בדרגות שונות של פציעה ולא שוב בקורבנות בנפש", אמרו במועצה השבוע.

• מוא"ז מגידו: לכביש במצבו הנוכחי, מספר בעיות קשות

במועצה רואים בחומרה רבה את מצבו של כביש 66, שלדברי בכיריה הוא כביש דמים מסוכן ביותר. מקבלי ההחלטות במועצה נאבקים שנים רבות מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, למען הסדרת הכביש והפיכתו לכביש דו מסלולי לשני הכיוונים.
במועצה אומרים כי לכביש במצבו הנוכחי, מספר בעיות קשות: כניסות ויציאות מסוכנות מאד מכל הישובים לאורכו, עקומות כביש מסוכנות מאד ועצם היותו כביש של שני מסלולים.

תאונה נוספת שארעה על ציר 66 בראשית השבוע
תאונה נוספת שארעה על ציר 66 בראשית השבוע

• "אנו לא נשלים עם עוד דחייה בשדרוג הכביש"

איציק חולבסקי ראש המועצה: "זהו מחדל מתמשך שאסור להמשיך ולהשלים עם קיומו. הכביש מסוכן לציבור הנוסעים בו, פוגע בחיים התקינים של של יישובי האזור ומסכל את תוכניות הפיתוח של המועצה והישובים בתחומי התיירות והכלכלה וגם בצמיחה הדמוגראפית. אנו לא נשלים עם עוד דחייה בשדרוג הכביש והפיכתו לבטוח לציבור הנוסעים. ניאבק על הכללתו בתוכנית החומש הקרובה. אי הכללתו בתוכנית תביא למותם של עשרות ולמאות פצועים נוספים שמרביתם יהיו מעורבים בתאונות עקב מצבו הלקוי של הכביש".
במועצה הוסיפו כי בשמונת החודשים האחרונים נהרגו בכביש זה חמישה אנשים ורבים נפצעו. "יש תכנית של חברת נתיבי ישראל לשדרוג הכביש", אומרים במועצה, "אנו דורשים שביצוע התכנית יחל באופן מיידי בשנה הקרובה. המועצה פועלת במיקוד ועוצמה בנושא הציר. מטה המאבק לשדרוג הכביש מתכנס בתדירות מוגברת ומפעיל אמצעים ודרכי פעולה בכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות.

תאונה שארעה בכביש ביום חמישי שעבר
תאונה שארעה בכביש ביום חמישי שעבר

במקביל מתקיימת פעילות מסיבית מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל כדי לקדם את ביצוע השדרוג החיוני מאד לכל תושבי המועצה ובפרט לתושבים והיישובים לאורכו של הכביש. הכביש נסלל לפני קום המדינה ומאז גבה קורבנות רבים בנפש. רובו ללא שוליים, עם שדה ראיה מוגבל, כניסות ויציאות מישובים רבים וכמעט ללא יכולת עקיפה. הכביש מהווה סכנת חיים לנוסעים בו. כל סטייה קלה מהנתיב או הסחת דעת מובילה לתאונה קשה.
ניסיונות נהגים להשתלב בכביש, לרבות רכבי הסעות לתלמידים ומשאיות היוצאים מהישובים לאורך הכביש, מובילים לכאוס תחבורתי שאינו סלחני לנהגים. במשך השנים, במקום לסלול את הכביש מחדש, הוסיפו טלאיי בטיחות לכביש שאמורים היו להביא להפחתה במספר התאונות. אולם, פתרונות אלו הביאו את הכביש למצב קשה יותר כאשר גדרות בטיחות ואמצעים אחרים הגבילו את שדה הראיה של הנהגים המשתלבים בתנועה".

• משרד התחבורה: "המפרדה, שיפרה משמעותית את מצב הבטיחות בכביש"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה פועל להכניס את תכנון הציר לתכנית החומש הבאה של חברת נתיבי ישראל. יצוין כי משרד התחבורה פעל להקמת מפרדה קשיחה באורך של ארבעה קילומטרים, במוקדי הסיכון שבכביש. המפרדה, שיפרה משמעותית את מצב הבטיחות ובימים אלה, אנו פועלים להאריך את המפרדה לקטעים נוספים".


מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|