צ'ופר לכל נוסע: 3 חודשי נסיעה ברכבת העמק בחינם

שר התחבורה ישראל כץ חשף כי בשלושת החודשים הראשונים יוכלו הנוסעים לנסוע במסלול רכבת העמק ללא תשלום. במשך שנתיים לאחר השקת המסלול יינתנו 50% הנחה. הנסיעה הראשונה: ב-16 לאוקטובר, ערב סוכות. צילום וידאו: אבי פילוסוף, אתר סבבה 04

בשורה לתושבי האזור: שר התחבורה ישראל כץ חשף ביום שלישי השבוע, במהלך ביקור בעיר יקנעם, כי במהלך שלושת החודשים הראשונים להפעלת קו רכבת העמק, יוכלו הנוסעים לנסוע במסלול מחיפה עד בית שאן ללא תשלום. עוד הוסיף השר כץ כי במשך שנתיים לאחר השקת המסלול יינתנו 50% הנחה לנוסעים.
הנסיעה הראשונה אגב תצא מהרציף ב-16 לאוקטובר, ערב סוכות. השר כץ אמר הדברים כאמור במהלך ביקור אצל סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם. במהלך הביקור זכה שר התחבורה והבטיחות בדרכים בתעודת אזרחות של כבוד של העיר.
השר כץ אמר שהוא שמח, נרגש ומודה על אזרחות הכבוד שהוענקה לו. הוא הוסיף שראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל ידע לקבל החלטות ועשה נכון שנתן למספר יישובים אזור עדיפות א' כי ההחלטה הזאת איפשרה ליישובים הללו להתפתח, והוסיף שההחלטה לבד אינה מספיקה, כי צריך שיידעו גם לנצל את ההזדמנות.

ראש העיר של יקנעם אלפסי, מעניק לשר כץ תעודת אזרחות של כבוד של העיר.
ראש העיר של יקנעם אלפסי, מעניק לשר כץ תעודת אזרחות של כבוד של העיר.

השר ציין בדבריו שהתפיסה שלו היא שהנחת תשתיות מאפשרת התפתחות כלכלית, ובמשרדו נותנים את הכלים להתפתחות, ויקנעם שקיבלה את הכלים ידעה לנצל את מה שניתן לה בצורה מצוינת. השר סיפר על מקצת הרפורמות שעשה, ואמר שהן ייצרו תחרות שתלך ותתגבר. בהקשר לרפורמות בנמלים אמר השר שכתוצאה מכך כל מוצר במדינה יהיה זול יותר. השר דיבר גם על כאמור הרפורמה ברכבת וסיפר שב- 16.10 צפויה רכבת העמק לפעול לנסיעת נוסעים, כאשר שלושת החודשים הראשונים לפעילות יהיו בחינם, ובמשך שנתיים אח"כ יינתנו 50% הנחה.

רכבת העמק בנסיעת מבחן: 

בהמשך הביקור הופתע השר והוזמן לטעת עץ זית בטיילת היער כאות תודה על פעילותו בעבר כשר החקלאות.
אזרחות הכבוד לשר ישראל כץ ניתנה לו בין היתר על עשייתו הציבורית רבת השנים בממשלות ישראל ובכנסת, ועל פועלו הרב לקידום נתיבי תחבורה ביבשה, באוויר ובים, השקעות רבות בפיתוח תשתיות תחבורה, הובלת הסכם "שמים פתוחים" עם האיחוד האירופי ופתיחת שמי ישראל לתעופה אזרחית, חיבור יקנעם והפריפריה למרכז הארץ דרך כביש 6, רכבת העמק ועוד.
"אנחנו משקיעים רבות בתשתיות בצפון באמצעות מערכות כבישים חדשות, מאריכים את כביש 6 צפונה, בונים את רכבת העמק ומקימים שדה תעופה בעמק יזרעאל", אמר השר כץ, "המודל של יקנעם באמת מודל טוב כיוון שכל הרעיונות שלנו הפכו בה למציאות שמשנה את חיי האזרחים והתושבים וכל זאת במסגרת החזון שלנו לקירוב הפריפריה למרכז. אני מודה לראש העיר על אות ההוקרה ועל ההירתמות שלו לעשייה תחבורתית בעיר ובסביבה".