צומת יזרעאל: מאות הפגינו נגד הקמת מפעל פרוטארום בגלבוע

המוחים נשאו שלטים וקראו קריאות נגד הקמת המפעל בשטח המועצה. אחד המשתתפים בהפגנה: ״בפרוטרום צריכים לדעת שהאדמה בגלבוע רועדת״. צילום: שי הדר

בתום היערכות בת מספר שבועות, שכללה מספר מפגשים מקדימים, ערכו היום מאות מתושבי הגלבוע הפגנה בצומת יזרעאל במטרה למנוע את הקמתו של מפעל פרוטארום בשטח המועצה. בהפגנה שנערכה בתיאום עם המשטרה נשאו המפגינים שלטים עליהם נכתב "הגלבוע אומר לא למפעלים מזהמים״, "מי שמזהם, הוא עוד ישלם", "יש מחיר לזיהום האוויר" ועוד.

מאות הפגינו בצומת יזרעאל וקראו קריאות נגד הקמת פרוטארום
מאות הפגינו בצומת יזרעאל וקראו קריאות נגד הקמת פרוטארום

כמו כן המפגינים קראו קריאות רמות כנגד המפעל. המוחים זכו לתמיכה מנהגים רבים שחלפו בצומת והביעו הזדהות עם מאבקם. כזכור, השבוע התאחדו מספר מגזרים בגלבוע לטובת המאבק כולל יהודים, ערבים, תושבי קיבוצים מושבים וכפרים. לדברי החברים במטה מדובר במפעל מזהם ולכן הם נלחמים שהוא לא יקום בגלבוע.


בהודעה שהוציאו השבוע במטה המאבק, טרם ההפגנה, נכתב: "כולם פה אחד קוראים לעצירת ההקמה של המפעל. הגלבוע אומר לא לפרוטרום".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחד המשתתפים בהפגנה אמר: "בפרוטרום צריכים לדעת שהאדמה בגלבוע רועדת. לא נשקוט במאבק הזה ונעשה הכול למנוע את הקמת המפעל באזור התעשייה של המועצה. מפעלים מזהמים יסכנו את בריאותנו, בריאות ילדנו, וכמובן ייפגעו באיכות החיים של כולנו ושל הסביבה" בהפגנה השתתפו מלבד מאות התושבים גם פעילים ״ירוקים״ ושוחרי איכות הסביבה מכל אזור העמקים. במהלך ההפגנה גם נאמו מספר ממובילי המאבק וזכו לתמיכת המוחים.

ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, הגיע לתמוך במפגינים
ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, הגיע לתמוך במפגינים

• "אסור שמפעל כזה יקום בעמק"

בין המפגינים היה גם גדעון פורת, פעיל איכות סביבה וותיק מעפולה שמשמש גם כחבר מועצת העיר, "השתתפתי היום בהפגנה בצומת יזרעאל בה לקחו חלק מאות מתושבי העמק שמחו על הכוונה להקים את מפעל באזור התעשייה בגלבוע – צפונית לכביש 675 המחבר בין צומת הסרגל לצומת יזרעאל. מפעל כזה אסור להקים בעמק. ידוע לי על מפעל נוסף שמוקם באזור תעסוקה זה "מתחת לרדאר" של המשרד להגנת הסביבה.

עובד נור: "אנחנו מוכנים לשמוע כל אחד, ובתנאי שכאמור השיח יתקיים בשקיפות מלאה״

ראש המועצה עובד נור, שהגיע אף היום לתמוך במפגינים, מסר: "אמשיך לפעול למניעת הקמת מפעלים מזהמים בגלבוע. לאחרונה דיווחתי על סיור שנערך במפעל במפרץ חיפה, בהשתתפות נציגי ציבור מהגלבוע, לאחר שהצלחנו להוביל לשיח חדש, משתף וקשוב, הרואה בנו, תושבי ומנהיגי הגלבוע, שותפים מלאים ומשפיעים בתהליך ובהחלטות. בסוף החודש צפוי להתקיים דיון בהשתתפות אנשי מקצוע. אנחנו מוכנים לשמוע כל אחד, ובתנאי שכאמור השיח יתקיים בשקיפות מלאה ותוך שיתוף התושבים".
בהפגנה השתתפו גם סגני ראש המועצה, דודי בונפיל והישאם זועבי ועוזר ראש המועצה שניר פרידמן.