צדוק נאווי, לשעבר ראש העיר עפולה, הלך לעולמו

נאווי שימש בתפקיד ראש העיר עפולה בין השנים 1991-98 נפטר ממחלה קשה. הוא ייזכר כראש עיר שקידם רבות את בירת העמק, בין היתר בתחום הקליטה, התשתיות והחינוך. בן 76 היה במותו. צילום: באדיבות חב"ד

צדוק נאווי, מי ששימש כראש העיר עפולה במרבית שנות התשעים הלך ביום רביעי לעולמו והוא בן 76. הוא נפטר לאחר שהוכרע ממחלה קשה.
נאווי הוא יליד העיר חיפה וטרם כניסתו לחיים הציבורים עבד במערכת הבנקאית. בין היתר הוא שימש כמנהל סניף בנק בבירת העמק. החל משנת 1978 הוא החל לכהן כחבר מועצה בעיריית עפולה. בשנת 1987 הוא התקדם כבר בשדרת הניהול המוניציפאלית כששימש כסגן ראש העיר עפולה. בשנת 1991 עובדיה עלי, ראש העיר דאז עזב את משרת ראש העיר לטובת מינוי של סגן שר הביטחון, ונאווי מונה להחליף אותו בראשות העיר. ב-1993 הוא כבר התמודד בקמפיין במערכת בחירות וזכה לקבל מנדט ואת אמונם של תושבי העיר. במסגרת זו הוא שימש כראש העיר עד לשנת 1998.
הכהונה שלו כללה קליטה של לא פחות מ-20,000 עולים ממדינות חבר העמים ואתיופיה שעלו ארצה בעת ההיא. העלייה הדרמטית דרשה בנייה של אלפי יחידות דיור נוספים, מבני ציבור, בתי ספר חדשים והרחבת תשתיות קיימות.
נאווי היה גם פעיל דומיננטי ובכיר בתנועת הליכוד בעפולה ובכלל.
הוא הותיר אחריו אישה, יפה ושלושה ילדים, שתי בנות ובן. יהי זכרו ברוך.

קטין מהאזור תמך בחמאס ולבש סמני ארגון טרור

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|