צאו אל החלון

רגע לפני היציאה מהסגר הושקה בעפולה יוזמה תחת השם "פותחים שבת" המבקשת לקרב בין תושבים באמצעות דרך ייחודית למפגש ולקבל את השבת יחד

זה לא סוד שהשני הסגרים שהביא עלינו נגיף הקורונה הרחיקו אותנו זה מזה וקרבו אותנו אל המסכים. את הקשר היחיד שלנו עם בני המשפחה וחברים חווינו אחד את השני בעיקר דרך הרשתות החברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם וטוקבקים באתרי החדשות.
בעקבות החוסר במפגש האנושי והקהילתי שמעודדים ניכור ומחליש את הכוח שלנו כחברה וקהילה, נולדה היוזמה "פותחים שבת", קבלת שבת קהילתית שכונתית בין הבניינים.
"היוזמה נולדה מתוך תחושה שחייבים להזכיר לעצמנו כמה משותף יש בינינו" כך מתאר את היוזמה אור ברוך מתנועת תרבות הפעילה בעפולה: "רצינו להזכיר שיש לנו הרבה דברים שמחברים אותנו. חשבנו לציין את השבת ביחד דרך התרבות והאמנות כדי לאפשר גשר בין אנשים, כדי לאפשר לכולנו לחזור ולהיפגש אחת עם השני גם אם אנחנו שונים".
"פותחים שבת" היא יוזמה אזרחית והתנדבותית שמניעים חברי "תנועת תרבות" בקהילות בהם הם חיים. חוץ מעפולה, זה קורה בעוד 4 ערים ובעשרות שכונות בארץ. קבלות השבת מתוכננות ומופקות בשיתוף פעולה עם התושבים בשכונה. האירוע התנהל ויתנהל בעתיד בהתאם למגבלות הקורונה כאשר השכנים צופים באירוע ממרפסות הבית שלהם.
אור מוסיף: "ב"פותחים שבת" אנחנו מאפשרים קבלת שבת קהילתית בה כולם יכולים להשתתף דרך קטע קריאה שאוהבים, הופעת מוזיקה או כל מה שעולה ברוחו. זה מאוד מרגש ומחזק למחוא כפיים ביחד, לשיר ביחד, להסתכל בעיניים בלי לקטלג דעות פוליטית. זה מוכיח שכשנפגשים ועושים דברים יחד הדימויים והסטיגמות נשברים. זה גם מזכיר לנו שיש אנשים אמיתיים וישנה קהילה שחיה יחד, שלא נמדדת רק בדעתה הפוליטית או העדתית."

18 שנים לפטירתו של רבה הראשי של עפולה – הרב פרץ ציוני זצ"ל

|

יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יוצא לדרך בנוף הגליל

|