יקנעם: לראשונה יפתח בית החינוך היסודי החדש למדעים ואמנויות

עיריית יקנעם השקיעה במהלך הקיץ כ- 2 מיליון ₪ לקראת פתיחת שנה"ל. כ-5100 תלמידים וילדי הגנים יפתחו את שנה"ל בכל מוסדות החינוך בעיר יקנעם. תקציב החינוך בעיר יעמוד השנה על כ – 64 מיליון ₪. ראש העיר סימון אלפסי: אנו בפתחה של שנת הישגים נוספת.

 

ביקנעם הושלמו ההכנות לקראת פתיחת שנה"ל תשע"ז שצפויה להיפתח בהתאם למסורת היישובית ללא תקלות.
תקציב המערכת החינוכית יעמוד על כ- 64 מיליון ש"ח. לקראת פתיחת שנה"ל השקיעה העירייה כשני מיליון ש"ח בשיפוצים ושדרוגים שנעשו במוסדות החינוך ביישוב כאשר הקיץ הושם דגש על עבודות לשיפור תנאי השהייה, עבודות אקוסטיקה, החלפת מזגנים, שיפוץ חדרי שירותים, ועוד.

השנה יפתח לראשונה בית החינוך היסודי יצחק נבון למדעיים ואמנויות שיחנך בתאריך 8.9.16 בטקס רשמי במעמד משפחת הנשיא נבון לשעבר. בית החינוך החדש יהיה בי"ס צומח עם 18 כיתות אם מרווחות. בבית החינוך ילמדו השנה שכבות א' – ד'. בית החינוך נבנה בעלות של כ- 17.5 מש"ח ובסטנדרטים הגבוהים ביותר. כמנהלת ביה"ס מונתה שושי בן יוסף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מעיריית יקנעם נמסר כי מערכת החינוך תמנה השנה כ- 5100 תלמידים. עם פתיחת ביה"ס החדש בשכונה הירוקה עלה מספר ביה"ס היסודיים בעיר לשישה. 392 תלמידות ותלמידים יפקדו השנה לראשונה את בית הספר וילמדו בארבעה עשר כיתות א'. בין העולים לכיתה א' יש שמונה זוגות תאומים. בבתי הספר  היסודיים ילמדו בסה"כ 2198 תלמידים.

עוד נמסר כי 51 גני ילדים  יפתחו השנה בעיר, בהם יתחנכו 1182 ילדים. חמישה גני חינוך מיוחד, שני גני ילדים מדע ומדיה, ושלושה גנים נוספים מוכרים שאינם רשמיים (שניים חב"ד, ואחד של ש"ס).
בעיר יפתח בנוסף גן פלורליסטי שישלב אוכלוסייה דתית וחילונית, ובשכונת 'שער הגיא' יפתחו שני גנים חדשים. ברחוב אלונים יפתח גן חדש נוסף. בשישה גני ילדים יהיה יום לימודים ארוך. ממוצע הילדים בגנים יעמוד על 27 ילדים.

ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי עם שר החינות בנט
ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי עם שר החינות בנט

ראש העיר אלפסי: "מערכת החינוך ביקנעם ממשיכה לגדול ולהשתדרג, ואנו בפתיחתה של שנת לימודים נוספת בה נפעל להוביל להצלחות גדולות את המערכת כולה, ואת כל הבאים בשעריה. החינוך היישובי ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו, וכל הגורמים יפעלו בשיתוף פעולה מלא לטובת כל התלמידים בלא יוצא מן הכלל. בראשית השבוע התבשרנו שאורט אלון שלנו הוא אחד מבתי הספר המצטיינים במדינה ואני שמח על כך.  השבוע כינסתי את ועדת החינוך והצגנו את כל הנתונים, וכך נעשה גם בישיבת מועצת העיר הקרובה בשבוע הבא. אני מודה למנהלת אגף החינוך, לכל צוות האגף, ולעובדי העירייה שהשקיעו רבות על מנת להכין את המערכת במלואה. אני מאחל למנהלות בתי החינוך ולכל המורות והמורים הצלחה רבה, ולהורים הרבה נחת. לכל תלמידינו אני מאחל שנת הישגים והצלחות".

מנהלת אגף החינוך, ד"ר סימה ניסלבאום: "שנה חדשה בפתח וההתרגשות עצומה. נפלה בחיקי הזכות להוביל לקראת השנה החדשה שמתחברת כחולייה בשרשרת לשנה הקודמת ברוכת ההישגים. שותפים רבים ונפלאים יש סביב, שותפים העמלים עמל רב לפתח ולהשביח את העשייה החינוכית למען כל תלמידי יקנעם. יקנעם עיר בצמיחה וגדילה מתמדת שהפכה לאבן שואבת. מיקום זה מחייב מאד! אנו עושים את הכל למען יהיו בוגרינו בני אדם ערכיים ואזרחים פעילים ותורמים. הדואג לדורות מחנך אנשים- אשרינו שזכינו להגיע עד הלום".

יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן יוצא לדרך בנוף הגליל

|

העמק: שירות חדש וייחודי בצפון לטיפול בגידולים שפירים בבלוטת התריס

|