צפו: סערת רגשות וקריאות גנאי למירון בהפגנה מול עיריית עפולה

מאתיים וחמישים מפגינים התכנסו בסמוך לבניין העירייה בעפולה והפגינו נגד תוצאות המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל. התושבים קראו קריאות קשות לעברו של ראש העיר יצחק מירון. תושב העיר, בן 30, נעצר, שתי נשים נפצעו ופונו באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים העמק

כ-200 תושבים, רובם מעפולה עלית, התכנסו היום בערב בסמוך לבניין העירייה במטרה להביע את מחאתם כנגד תוצאות המכרזים במורדות עפולה הצעירה. כזכור, 27 מגרשים לבניית 45 יחידות דיור נמכרו במכרזים של מנהל מקרקעי ישראל לערבים ישראלים. בעקבות זאת קמה המחאה הגדולה.

מובילי המחאה צפו כי אלפיים תושבים יגיעו ליטול בה חלק, אך בפועל השתתפו בה כאמור מאות בודדות מתושבי העיר לערך. בין המשתתפים היו גם חברי מועצת העיר מהקואליציה והאופוזיציה וכן יעקב דדון, ששכל את בתו שלי ז״ל. דדון הגיע אף הוא להביע את מחאתו לנוכח תוצאות המכרז ואף הגדיל ואמר: זה הפיגוע השני שלי". ראש העיר עפולה, יצחק מירון, ירד ממשרדו לקהל הפגינים, על מנת להסביר את עמדת העירייה בנושא, ונתקל ביחס קשה של המפגינים כלפיו ובקריאות גנאי, ביניהן "בוגד" ו-"תתפטר".

"זה הפיגוע השני שלי". יעקב דדון (במרכז), אביה של שלי דדון ז"ל, בין המפגינים במחאה מול עיריית עפולה, הערב
"זה הפיגוע השני שלי". יעקב דדון (במרכז), אביה של שלי דדון ז"ל, בין המפגינים במחאה מול עיריית עפולה, הערב

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• מארגני המחאה: "באחריותנו לפעול שכל אוכלוסייה תפעל במרחב הטבעי שלה, רק ביחד נוכל להבטיח את עתיד ילדינו"

חצי שעה לאחר תחילת ההפגנה ירד ראש העיר יצחק מירון לשוחח עם התושבים, אך הוא נתקל בקריאות קשות מצד מרבית המפגינים. מירון ניסה להסביר לתושבים הנזעמים כי כל תוצאות המכרזים נתונים לאחריות רשות מקרקעי ישראל, אך דבריו לא נשמעו לנוכח קולות המחאה. ״ההפגנה הינה אקט מחאתי למחדל המכרז״, אמר עדיאל אילוז, ממובילי המחאה, ״בכדי לתקן את עיוות המכרז אנחנו רוצים לרתום את כל חברי מועצת העיר ובמיוחד את ראש העיר עצמו למאבק. אנחנו מבקשים מכבוד ראש העיר שיצטרף אלינו בכדי לשמור על צביונה היהודי של העיר. אין ספק שזהו צו השעה לתושבי עפולה, חברי המועצה וראש העיר בכדי לא להפוך לנצרת עלית מספר שתיים. רק ביחד נוכל להבטיח את עתיד ילדינו. אנו בעד חיים משותפים מתוך כבוד, הערכה וסובלנות, אך באחריותנו לפעול שכל אוכלוסייה תפעל במרחב הטבעי שלה, עם הקודים התרבותיים והערכים הלאומיים דתיים שלה. בכך נמנע התנגשות מיותרת וכאוס מיותר. אנו דורשים בדיקה מעמיקה, רצינית, יסודית ובלתי תלויה. יש במכרז זה המון ספק ובמקום שיש ספק אין ספק. מתירים אותו על ידי בדיקה. זה המינימום המתבקש. אנו מצידנו נמשיך לפעול לשמור על נושא המכרז בראש סדר היום העפולאי״, סיכם אילוז.

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, מוקף בעוזריו, נתקל בקבלת פנים לא נעימה מצד המפגינים
ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, מוקף בעוזריו, נתקל בקבלת פנים לא נעימה מצד המפגינים

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "המשטרה מאפשרת לבטא את חופש הביטוי והמחאה תחת התנאים של כיבוד החוק"

בהודעה של המשטרה נמסר: "בעקבות מחאה בעיר עפולה של תושבי העיר, נחסם לתנועה רחוב יהושע חנקין מול בניין העירייה. שוטרי תחנת העמק בפיקודו של מפקד התחנה נצ״מ איתן מנשה ערוכים במקום. משטרת ישראל אפשרה לציבור המפגינים לנצל את זכותו הדמוקרטית ולהביע את מחאתו. המשטרה מאפשרת לבטא את חופש הביטוי והמחאה תחת התנאים של כיבוד החוק ובתנאים שאינם פוגעים בשגרת חיים תקינה ובסדר הציבורי". עוד הוסיפו במשטרה כי תושב בן 30 נעצר בחשד להתפרעות והפרת הסדר הציבורי.

 

מערכת עמקניוז תמשיך ותסקר את המחאה בעניין הקרקעות בעפולה ותמשיך להביא תגובות וידיעות מהשטח משני צדי המתרס. מחר בשעות הערב יעלה סיקור וידאו מקיף של ההפגנה ובו ראיונות נרחבים ותמונות המחאה. לחצו כאן לדף הפייסבוק שלנו, תנו לנו לייק והישארו מעודכנים!

 

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|