פרשת השחיתות 242: לא התגבשה תשתית ראייתית כנגד מירון

כנגד ראש עיריית עפולה, שכזכור נעצר ונחקר באזהרה בפרשת השחיתות הציבורית הגדולה, לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע העבירות שיוחסו לו. "יש תחושה גדולה של הקלה. אני מאמין שהתוצאות ישקיטו את הרעשים בעיר", אמר מירון. סגן ראש העיר בוריס יודיס שנחקר ונעצר אף הוא בפרשה: "האירוע יישאר טראומטי עבורי"

 

 היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה השבוע חקירה רחבת היקף ומורכבת בתחום השחיתות הציבורית. הפרשה שזכתה לשם 242
(פרשת "ישראל ביתנו").
החקירה כללה מספר רב של תתי פרשות, ובמסגרתה נחקר חשד להפעלת מנגנון שיטתי ומאורגן להעברת כספי מדינה למספר גופים, בתמורה להפקת רווחים מסוגים שונים, תוך ביצוע שורת עבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון, רישום כוזב, שיבוש הליכי חקירה ועוד.
בתום החקירה גובשה תשתית ראייתית לביצוע שורת עבירות על ידי מעורבים מרכזיים ובהם בכירים, חלקם לשעבר, במגזר הציבורי.

כאמור הפרשה שהתפוצצה לפני כעשרה חודשים עוררה הדים רבים גם בעפולה, לאחר מעצרם של יצחק מירון ראש העיר ובוריס יודיס, סגנו.
המשטרה חשדה בתקופה דאז כי הם מינו מקורבים לתפקידים בעירייה, בתמורה לקבלת תקציבים של מיליוני שקלים.
בתום החקירה התברר כי כנגד ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, אשר נחקר באזהרה בפרשה, לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע העבירות שיוחסו לו.


 "שמעתי על סיום החקירה מהתקשורת, כמו כולם. אני שמח ומאושר לשמוע על ההחלטה", אמר יצחק מירון, "ההחלטה הסירה עננה גדולה שריחפה מעל ראשי בעשרת החודשים האחרונים. יש לי כעת תחושת הקלה גדולה ואני עדיין מנסה לעכל את המשמעויות. אני שמח לחזור עכשיו לעבודה, ויש לנו הרבה עבודה ומשימות שלקחנו על עצמנו בעיר עפולה".


מירון גם התייחס להשלכות הפוליטיות-ציבוריות ואמר: "אני לא חושב שיש השלכות פוליטיות לפרשה או לתוצאותיה ולראיה, הקואליציה שלנו בעיריית עפולה רק גדלה. אני מעריך שהתוצאות ישקיטו את הרעשים בעיר.

בוריס יודיס סגן ראש העיר
בוריס יודיס סגן ראש העיר

אני גם חושב שהצדק מנצח אם אתה מאמין באמת שלך לאורך כל הדרך. כל הזמן ידעתי את האמת ואני חושב שגם הרבה מתושבי עפולה ידעו, מעבר להיכרות

שלהם איתי, שאי אפשר להדביק לי האשמות כל כך חמורות, כפי שניסו לעשות.
מכאן אני רוצה גם לומר תודה לחברים הרבים והטובים שתמכו וחיזקו אותי לכל אורך התקופה הקשה הזו".

סגן ראש העיר בוריס יודיס התייחס אף הוא לפרשה ואמר: אין ספק שיש תחושת הקלה למרות שלכל אורך הדרך הייתי בטוח בחפותי, ולא ממש הופתעתי מהממצאים. בסופו של יום זו הייתה חוויה טראומטית עבורי ותמיד תישאר אית

דרך צלחה: ראשי הרשויות והמועצות בעמק נכנסו לתפקידם

|