"פרשת המכרזים השפיעה על ביקושי הנדל"ן בעפולה"

לדברי בן לי מרגאי, סוכן נדל"ן מ"דרך ארץ בנדל"ן", פרשת המכרזים בעפולה עלית הובילה לירידה בהיקפי הביקושים בעפולה והתעניינות גוברת במגדל העמק, בעיקר של מהגרים מנצרת עלית. ליזט אדרי מפא"י נכסים: "ההאטה היא בשל הרוכשים הפוטנציאליים הממתינים לתוצאות "מחיר למשתכן"

בשנתיים האחרונות מככבת העיר עפולה בכלל אמצעי התקשורת המקומיים והארציים בכתבות ופרסומים הנוגעים לנדל"ן. הפיתוח המואץ של רובע יזרעאל, פרוייקט מחיר למשתכן, רכבת העמק שאוטוטו עולה על המסלול ופרשת המכרזים במורדות עפולה עלית, הפכו את בירת העמק ל"אישיו" במגוון רחב של אייטמים בנושא הנדל"ן וכפועל יוצא מכך, ליעד נדל"ני מבוקש.

• סוכני נדל"ן מזהים ירידה בביקוש

אך במקביל ליציאת פרוייקט מחיר למשתכן לדרך, סוכני נדל"ן בעיר מזהים לדבריהם ירידה בביקושים, בעיקר בשל פרשת המכרזים, "הירידה מורגשת באופן חד משמעי", אומר בן לי מרגאי מסוכנות "דרך ארץ בנדל"ן", "להרגשה שלי שותפים סוכני נדל"ן נוספים, קולגות מהתחום וקבלנים שמשווקים דירות. הירידה הזו החלה מיד לאחר שהתפוצצה פרשת המכרזים. אפשר לראות את זה בצורה חדה בהתעניינות של תושבים מנצרת עלית – שעד לאחרונה התעניינו ברכישת בית בעיקר בעפולה, ועכשיו מגלים עניין רב גם במגדל העמק ויישובים נוספים באזור.


לדברי ליזט אדרי, מתווכת וותיקה בעיר, בעלת משרד פא"י נכסים, יש אכן האטה, אבל לדבריה היא תוצאה של רוכשים פוטנציאליים רבים, שממתינים לתוצאות ההגרלה של מחיר למשתכן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפרשה הזו יש השפעה מכרעת על כל היקפי פעילות הנדל"ן בעיר. במקביל לכך אנו מזהים גם ירידה בביקושים שלקחו צעד אחורה מיולי בשנה אשתקד, לאחר העלאות מס הרכישה מ-5 אחוזים ל-8 אחוזים", סיכם מרגאי.
  לדברי ליזט אדרי, מתווכת וותיקה בעיר, בעלת משרד פא"י נכסים, יש אכן האטה, אבל לדבריה היא תוצאה של רוכשים פוטנציאליים רבים, שממתינים לתוצאות ההגרלה של מחיר למשתכן. "נכון שהייתה ירידה חדה לאחר שהפרשה התפוצצה לראשונה, זה היה מעין זעזוע בכל הקשור לביקושי הנדל"ן", אומרת ליזט, "אבל לאט לאט הביקושים חזרו. אני מאמינה שאחרי שייחשפו הזוכים בהגרלה, הרוכשים הפוטנציאליים כבר לא יוכלו לשבת על הגדר ויצטרכו לקבל החלטה. בעקבות זאת אני מעריכה ששוב תהיה גאות בביקושים".