פרשת המכרזים: הוגשה עתירה מנהלית לביטול המכרז ותוצאותיו

את העתירה הגיש עו"ד אילן וקנין בשם ארבעה מציעים. בין הטיעונים המרכזיים שנכתבו בעתירה: הצעות זוכות מתואמות, תכסיסנות ותיאום פסול

עו"ד ונוטריון אילן וקנין הגיש ביום שני השבוע עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) בעקבות פרשת המכרזים שמסעירה את העיר עפולה בשבועות האחרונים. עו"ד וקנין גולל בעתירה עבת קרס את השתלשלות האירועים וטען כי על בית המשפט להורות על ביטול תוצאות המכרז ופסילתו לאלתר.


עו"ד וקנין ביסס את עתירתו על שלוש טענות מרכזיות שנכתבו בעתירה שהוגשה. הראשונה, כי נוכח העובדה, כי המכרז קובע במפורש,
כי תאגידים, שותפויות חברות, עמותות וכד' לא ייגשו למכרז והעובדה, כי רוב ההצעות הזוכות, כ – 23 מתוך 45 זוכים הם הצעות זהות. הרי שמדובר בחבורה של מציעים שהתאגדו ויש לראות בהם תאגיד ועוד יותר, כי מדובר בתיאום מחירים פסול ותכססנות אסורה.


 

• סעיף במכרז המזמין התאגדות פסולה

בטיעון השני טוען עו"ד וקנין, כי קיים סעיף נוסף בהסכם שקובע, כי תנאי הוא, כי כל המציעים הזוכים יחתמו על הסכם בנייה משותף לכולם. לדעתו של עו"ד וקנין, תנאי זה בעצם הזמין ומזמין את המציעים במכרז להתאגד, מה שקרה בפועל ולהגיש הצעות זהות וכן, כי

תנאי זה סותר את טענת אי ההתאגדות. בטענה השלישית, שהועלתה בעתירה נטען, קיים תנאי במכרז שהצעות המינימום לא יפלו מגובה 25% מגובה חוות דעת השמאי אך בחוברת המכרז צוין מחיר השווה ל – 12.5% מחוות דעת השמאי מה שהביא את המציעים הפרטיים להגיש את הצעותיהם הנמוכות ומצד שני יצר לדבריו עו"ד וקנין יתרון לא הוגן למציעים המתאגדים שיכלו להעריך את גובה האמיתי של המגרשים ולהציע מחירים גבוהים בהרבה.

עו"ד אילן ועקנין מגיש העתירה לפסילת המכרזים
עו"ד אילן ועקנין מגיש העתירה לפסילת המכרזים

"מכל מקום מדובר בהטעיה במסמכי המכרז ולפיכך, דרשנו להורות על ביטול המכרז ותוצאותיו", הוסיף עוה"ד וקנין.
בטיעון המשפטי שכתב עו"ד וקנין בעתירה נכתב: "העותרים יטענו כי ההטעיה במסמכי המכרז, אשר ממנה ניתן היה ללמוד כי שווי המקרקעין הינו מחצית שוויים האמיתי, טענה כשלעצמה, צריכה להוביל לביטול המכרז. המשיבים פעלו בתכסיסנות פסולה, הם ניצלו את ההטעיה הקיימת במסמכי המכרז כדי להשיג יתרון ברור על פני העותרים על כן, יש לבטל את המכרז כולו, ולפרסם מכרז חדש לכלל המגרשים הנ"ל, על מנת לבטל את התכסיסנות בה נקטו המשיבים".

אולי יעניין אותך גם:

מתוך ההפגנה הגדולה בפרשת מכרזי הקרקעות: