פרשת דומא: 17 מפגינים נעצרו בצומת התשבי

המפגינים מחו על יחס השב״כ לעצורים בפרשה. משטרת ישראל: ״המשטרה מאפשרת לבטא את חופש הביטוי והמחאה תחת התנאים של כיבוד החוק ובתנאים שאינם פוגעים בשגרת חיים תקינה ובסדר הציבורי״

עשרות מפגינים חסמו אתמול בערב את צומת התשבי סמוך ליקנעם, לדבריהם במחאה על יחס השב"כ לעצורים הצעירים במסגרת פרשת דומא. 17 מהמפגינים נעצרו על ידי משטרת ישראל. בהפגנה לקחו חלק כחמישים משתתפים לערך.
בהודעה של המשטרה נכתב: "קומץ צעירים שהגיעו לצומת התישבי וביקשו להביע מחאתם, ניסו לחסום בגופם את תנועת כלי הרכב בצומת. כוחות משטרה שהגיעו למקום דרשו מהמפגינים לפנות את הצומת בשל הסיכון להם ולמשתמשי הדרך. כשסירבו הצעירים, פינו השוטרים את הצעירים וכתוצאה מכך נעצרו 6 צעירים בחשד להפרת הסדר.
בהמשך נעצרו 11 מפגינים נוספים. משטרת ישראל תאפשר לציבור המפגינים לנצל את זכותו הדמוקרטית ולהביע את מחאתו. המשטרה מאפשרת לבטא את חופש הביטוי והמחאה תחת התנאים של כיבוד החוק ובתנאים שאינם פוגעים בשגרת חיים תקינה ובסדר הציבורי. כל נסיון להפר את הסדר יתקל ביד קשה ובאפס סבלונות".
אחרי זמן מה הצומת נפתח לתנועת כלי רכב והתנועה החלה לזרום כסדרה.
לצד ההפגנה בצומת התשבי נערכו אמש הפגנות מחאה נוספות במספר מקומות נוספים, כולל מול בית המשפט המחוזי בלוד, שם נערכו דיונים בעניינם של שניים מהעצורים בפרשה.