פרסום ראשון: ניצחון למירון! חד וחלק

בית המשפט המחוזי בנצרת דחה אתמול אחת לאחת את טענותיו של חבר מועצת עיריית עפולה שלום שלמה. שלמה הודח מחברותו בוועדות העירייה עקב הדלפות חומרים מהוועדה. בית המשפט אף חייב את שלמה בהוצאות המשפט וקבע כי שלמה הפר את חובת הסודיות. שלמה מצדו מבטיח להמשיך ללחום למען הצדק ומבטיח להגיש ערעור לעליון.

"התנהלות העותר במקרה דנן מעבר לכך שהיה בה כדי להחשיד ולפגוע בחברי ועדה אחרים או מי מהמשתתפים בישיבה הנ"ל שאינם חברי ועדה (כגון המזכירה והיועמ"ש) בהיעדר טוהר מידות, היה בה גם כדי לפגוע פגיעה קשה באמון הציבור בכך כי דיוני הוועדה מתנהלים בהתאם לקבוע בחוק. התנהלות העותר בהדלפת המידע מדיוני הוועדה יש בה לפתוח פתח מסוכן נוסף, שכן חברי ועדה היודעים כי עמדותיהם ופעולותיהם בוועדה נחשפות ייתכן וינקטו דרך פופוליסטית כדי לזכות באהדת הציבור, במקום לנקוט שיקולים ענייניים.
הדלפות מדיוני הוועדה יש בהן גם להשפיע חיצונית ולתת אפשרות לפגיעה בעיקרון השוויון בפרט מקום בו עניינם של מתחרים חיצוניים נדון בפני הוועדה. מפאת שיקולים אלה ונוספים קבע המחוקק את חובת הסודיות אותה הפר העותר למרבה הצער".

במילים אלה דחה בין השאר כבוד השופט יונתן אברהם שופט בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים את עתירתו של חבר מועצת עיריית עפולה שלום שלמה כנגד הדחתו מחברותו בוועדות העירייה השונות.

 

עתירת שלמה שלמה. מתוך מסמך החלטת בית המשפט
עתירת שלמה שלמה. מתוך מסמך החלטת בית המשפט

 

השבוע הגיע לסיומה אחת הפרשות שהסעירו את הרחוב העפולאי בחודשים האחרונים, כשעתירתו של חבר מועצת העיר שלום שלמה נדחתה על ידי בית המשפט המחוזי. הפרשה החלה כאשר בישיבת מועצת העיר מיום 22/2/15 הודיע ראש העיר יצחק מירון כי עקב הדלפת חומרים מישיבת ועדה בה כיהן שלום שלמה אל מחוץ לוועדה ובכלל זה לגורמים עיתונאיים באזור, הגישה עיריית עפולה תלונה במשטרה כנגד שלום שלמה ובמקביל ביקש ראש העיר מהמועצה להדיח את שלום שלמה מחברותו בכל הוועדות.
מועצת העיר בראשות הקואליציה הדיחה ברוב קולות את שלום שלמה ומינתה חברים מהקואליציה לוועדות במקומו לאחר שחברי האופוזיציה לא הסכימו להחליפו.

שלום שלמה אמר בישיבה ובכל הזדמנות מאז כי ההדחה אינה חוקית וכי בית המשפט יהפוך את החלטת מועצת העיר. שלמה אף קיבל רוח גבית חזקה מהתנועה לאיכות השלטון שהצטרפה לעתירה.

אתמול כאמור דחה כבוד השופט יונתן אברהם את כל טענותיו של שלום שלמה אחת לאחת השאיר את ההדחה על כנה וחייב אותו בתשלום הוצאות טרחה בסך 10 אלפים ₪.

מעיריית עפולה לא נמסרה תגובה רשמית להחלטת בית המשפט ובעירייה הפנו אותנו לפסק הדין שלדבריהם מדבר בעד עצמו. יחד עם זאת בסביבת ראש העיר הביעו שביעות רצון רבה מהחלטת בית המשפט וציינו כי לא היה להם ספק מלכתחילה שאלו יהיו התוצאות.

שלום שלמה מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "במשך השנתיים שאני מכהן כחבר מועצת עיר השתתפתי בעשרות ועדות ובהם תמיד המוטו שלי היה ברור.
לחמתי למען הצדק, אמשיך ללחום למען הצדק ואני עדיין תוהה מה יש להם להסתיר. התנועה לאיכות השלטון ואני נגיש ערעור לביהמ"ש העליון. טרם נאמרה המילה האחרונה".